Avatar billede katemunk Nybegynder
04. januar 2007 - 08:42 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Dvddrev gør pc sløv.

Hej
Har denne pc som ses i min profil.Normalt set køre alt uden problemer.Men ved brænding eller læsning fra dvddrev bliver pc sløv.I jobliste er cpuforbrug på ca.60% ved brug af dvddrev.
Når jeg tester drev med Nerotools kan jeg se at dma står til off.
Kan ikke finde noget steder i bios som kan ændres,til fordel for dma.
Dvddrevet er tilsluttet ide kablet.Det flade kabel.

Kan det tænkes at min drev er forældet til dette upset?
Vil jeg får mere glæde af en sata brænder?
Er det normat at brug af dvddrev sløver pc?

Måske nogle kan svare på disse sprøgsmål:

På forhånd tak

Upset:
Abit AB9, Intel P965,
Intel 6600 dual 2,4
2x1gb hyper kingston 6400-
2x sata wd 200gb
Asus 7900gt

Brænder ND-4571 DVD±RW (RoHS approved),
Avatar billede boris Mester
04. januar 2007 - 08:59 #1
Jeg har engang oplevet, at anti-virus programmet gjorde drevet meget tungt at arbejde med.
Det kan du tjekke, hvis du kortvarigt lukker for din antivirus (og sføli lader være med at kommunikere med internet imens)
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
04. januar 2007 - 09:01 #2
Avatar billede katemunk Nybegynder
04. januar 2007 - 09:02 #3
Tak for svar.Kunne være en mulighed.Men ikke i dette tilfælde.
Avatar billede katemunk Nybegynder
04. januar 2007 - 09:07 #4
Hej John
Har rodet med enhedhåndteringen.Alla står til> DMA hvis tilgængligt>.Kan ikke ændre til Ultra dma 2 .Den findes ikke der.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
04. januar 2007 - 09:11 #5
Oki, det er også godt nok, du kunne installere nyt firmware til din dvd - brænder.
Bare vær 100% sikkker på det er den rigtige du har fundet. :)
Avatar billede katemunk Nybegynder
04. januar 2007 - 09:25 #6
Ja men dette er også gjort.Og før dette er dvddrevet ombytte på garanti.Men tror selv at ide måske er forældet og nu bliver krafterne lagt på sata.Men dette er et skud i tågen.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
04. januar 2007 - 13:36 #7
Muligvis ville det hjælpe at sætte din virtuelle hukommelse højere op.
Har kun 1 GB ram i min maskine, så du kan roligt sætte din til mindst 4072 begge steder.

http://img209.imageshack.us/img209/8238/screenhunter036cw8.jpg
Avatar billede ilsl Nybegynder
04. januar 2007 - 13:58 #8
Hvor stor er din PSU? Det kunne jo være, at din PSU ikke kan levere strøm nok til svinet... :)
Avatar billede katemunk Nybegynder
04. januar 2007 - 15:57 #9