Avatar billede frederik_58 Nybegynder
03. januar 2007 - 23:03 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

update bios til Compaq presario 7588

heey

jeg har en møg gammel Compaq presario 7588 som der skal have en bios update før den kan klare en af mine nye harddiske
så ville lige høre om der er nogen der kan hjælpe mig med og finde et link til en hjemmeside hvor man kan downloade en bios update til den
kan ikke selv finde noget derfor jeg spørger jer herinde om i evt. kan ?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
03. januar 2007 - 23:04 #1
Tja.. - det hedder jo HP i dag. Så må vi se... - et øjeblik...
Avatar billede ole_madsen Ekspert
03. januar 2007 - 23:05 #2
Avatar billede frederik_58 Nybegynder
03. januar 2007 - 23:37 #3
hmm den kører jo med windows xp nu
Avatar billede ole_madsen Ekspert
04. januar 2007 - 00:00 #4
ROMPaq er operativsystem uafhængigt: ROMPaqs are not OS specific, but your factory warranty covers technical support for the originally installed OS only.

Operating system(s):    Microsoft Windows 98 Microsoft Windows 2000 Microsoft Windows ME Microsoft Windows XP

Her står der lidt mere om at opdatere: http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/genericDocument?lc=en&cc=us&dlc=en&os=181&product=94518&lang=en&docname=c00007682

Hvis det er driverne til XP du søger, ligger de på http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareList?os=228&lc=en&cc=us&dlc=en&product=94518&lang=en
Avatar billede robotten Praktikant
04. januar 2007 - 10:42 #5
Så vidt jeg husker, er det noget med at bios'en ligger på en partition for sig. Dvs. du skal have en compaq bios bottdiskette, der giver dig adgang til denne partition. Det er ren op ad bakke, og medmindre pc'en ikke kører som den skal, synes jeg du skal glemme alt om den gamle Compaq - det er ikke maskiner for brugere der vil være tekniske og rode med det selv :)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
04. januar 2007 - 11:58 #6
System utilities ligger på en partition for sig. Bios ligger skam i CMOS chippen på bundkortet. Ellers ville man jo ikke være i stand til at boote PC´en, efter udskift af harddisk :-)

Man kan sagtens opdatere BIOS uden brug af System Utilities via ROMPaq´s...
Avatar billede robotten Praktikant
04. januar 2007 - 12:02 #7
Ja, det er der noget om. Det viser bare hvor vanskelig den er at arbejde med. Men du skal som sagt have fat i den rigtige bootdiskette til maskinen.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
04. januar 2007 - 12:08 #8
Mja - mig bekendt kan en hvilkensomhelst "DOS" baseret boot diskette bruges...

Man skal jo bare kunne starte i "offline" mode for at starte exefilen op.

Men oven i købet er det nemmere når man kører XP:

Step 3: Download and install the BIOS update
Click the download link. The instructions for downloading and installing BIOS updates vary. For most PCs with Windows XP, download the file, open it and follow the on-screen instructions. For many PCs before Windows XP, save the downloaded file to the hard drive, insert a formatted disk, open the downloaded file to copy the BIOS files to the disk, and then restart the computer with the disk still in the drive. The instructions on the download page may be different so carefully read and follow the instructions on the download page and in the installation setup screens.
04. januar 2007 - 17:25 #9
>robotten. Prøv at læse mine udgydelser i denne tråd, omkring BIOS, CMOS og Setup utility. Sig til hvis der er noget du ikke forstår. Har dog intet med BIOS upgrade at gøre.
http://www.eksperten.dk/spm/727967
Avatar billede frederik_58 Nybegynder
04. januar 2007 - 18:00 #10
puhha  :o
begge ind som svar da jeg har fået en masse gode svar ;)
Avatar billede robotten Praktikant
04. januar 2007 - 20:13 #11
Nu er jeg med. Jeg tænkte på en anden, og meget ældre model :)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
05. januar 2007 - 09:34 #12
Hermed svar. Men fik du opgraderet din BIOS? (Virker det ;-)
Avatar billede robotten Praktikant
12. januar 2007 - 11:04 #13
?