Avatar billede bobber Nybegynder
02. januar 2007 - 13:11 Der er 2 kommentarer

Hjælp til Analysis services på SQL 2000

Hejsa,

Jeg har behov for at vise en text streng i en measure

Jeg har kun en fact tabel ingen andre tabeller.

Det drejer sig ikke om meget data. Jeg har en kolonne som jeg har kaldt Pending, og som indeholder Yes eller No og denne dimension vil jeg gerne bruge som en measure, men measure tillader ikke text, så jeg tænke at jeg nok skal ud i en Calculated Measure, men hvordan løser jeg dette. Nogen som har et bud.
Avatar billede lorentsnv Nybegynder
02. januar 2007 - 14:31 #1
Du kan vurdere at have Pendign som en dimension, med yes og No som dimensionsmedlemmer. Alternativt kan du have værdien som en member property til en anden dimensionsværdi. Se eventuelt følgende artikkel:
http://www.tomchester.net/articlesdownloads/salesper.html
Avatar billede lorentsnv Nybegynder
30. august 2007 - 09:46 #2
Fik du løst dit problem?