Avatar billede zulukrigeren Nybegynder
30. december 2006 - 17:22 Der er 1 kommentar

Hent value af en check box list

Hej Eksperten.
jeg vil gerne i et insert mode på et detail view, kunne henter værdierne fra en samling af checkbox'es (CheckboxList). Disse checkboxe generes dynamisk udfra en tabel i databasen. Som består af en primærnøgel int [storrelsId] og text [storrelse]. Checkbox listen bliver vist fint, med størrelser som overskrift. Det jeg gerne vil er at hvergang en størrelse checkes af, så skal den postback, men en value(storrelsId). som skal insertes i databasen med et varenr.

Nogle forslag?

checkbox value er vel typisk en boolean!
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
31. december 2006 - 09:38 #1
Du sætter en value på alle de items du tilføjer din checkbox list.
Du kan så kigge på selectedvalue for at finde værdien af det valgte item.
Lige som med en dropdownlist.