Avatar billede janust Nybegynder
24. december 2006 - 18:46 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

System recovery uden login

Hej Exp gutter.

Jeg har rodet mig selv ud i et forfærdeligt problem, som medfører at jeg ikke kan logge på min computer. Problemet kunne imidlertid omgås, hvis blot jeg kunne tilgå et tidligere "system recovery" punkt, uden at logge på min Windows klient. Jeg kan umiddelbart kun finde ud af at benytte sidst kendte virkende recovery - eller hvad den nu kaldes.

Red min jul og hjælp mig; jeg kan simpelthen ikke overskue eller finde oplysninger om det andetsteds =/
Avatar billede retaxes Nybegynder
24. december 2006 - 19:02 #1
du har vel prøvet at holde F8 nede ligen efter boot og inden Windows starter
Avatar billede gratis Nybegynder
25. december 2006 - 02:30 #2
hvis du ka starte op og komme i Command Prompt ka du bruge denne ting,
"Sådan startes værktøjet Systemgendannelse fra en kommandoprompt i Windows XP"
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;304449
Avatar billede janust Nybegynder
25. december 2006 - 14:07 #3
retaxes: Yes yes, men der kan jeg jo som sagt kun benytte den her "sidst kendte virkende recovery".

Problemet ligger i at computeren har en "Novel Client" til logon. Jeg ændrede et angivet domænenavn til arbejdsgruppen "tougaard", hvilket har fjernet al samarbejdsvilje fra den her Novell Client; da jeg ikke kan logge ind, kan jeg ikke skifte tilbage til det før brugte domænenavn.
Avatar billede janust Nybegynder
25. december 2006 - 14:11 #4
gratis: Jeg kan ikke logge på, på nogen måde; heller ikke fejlsikret med kommandoprompt. Novell klienten ligger over min Windows installation og blokerer alt =/ Ellers tak, det var en fin løsning du havde fundet frem.
Avatar billede gratis Nybegynder
25. december 2006 - 14:21 #5
sikke någet møg :/ er det ikke muligt at starte Novel op i en promt tilstand og redigere det derfra ? ( kender intet til Novel så det er bare et skud )
Avatar billede retaxes Nybegynder
25. december 2006 - 14:35 #6
Jeg kender heller ikke til Novel, men prøv dette søgeresultat på Eksp.
http://www.eksperten.dk/list.phtml?method=and&excerpt_on=1&find=novel&x=4&y=6
Avatar billede janust Nybegynder
25. december 2006 - 16:06 #7
Ham her har samme problem, http://www.eksperten.dk/spm/609173 og kommer vidst frem til at han ville kunne ordne det med et administrator login. Jeg tror muligvis også at der må findes et sådant i mit tilfælde. Men da det er juleferie kan jeg ikke rigtigt få fat i det. Det er godtnok træls at jeg kan ændre indstillinger, som kan have så fatale følger, uden at kunne skifte dem tilbage igen; det må være en næse til Novell.

Hvis nogle kan hjælpe med en system-recovery må de stadig meget gerne poste.
Avatar billede janust Nybegynder
29. januar 2008 - 19:52 #8
Haps ;-)
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. januar 2008 - 20:50 #9
ja, hva! 2 års respons er da rimeligt :o)