Avatar billede airillusions Nybegynder
24. december 2006 - 17:03 Der er 11 kommentarer

WLAN problem

Jeg har lige formateret min bærbare computer, og skal derfor have installeret driveren til mit trådløse netkort, der er indbygget i pc'en. Jeg tog driver-cd'en der fulgte med; der var en "Utility" (exe-installation), som jeg installerede, og så var der en mappe med en cat-fil, en inf-fil, en ini-fil, en sys-fil, en cpl-fil, to dll-filer og en exe-fil. Jeg kender godt til at installere drivere via inf-filer, men der er intet trådløst netværkskort i enhedshåndtering. Når jeg dobbeltklikker på førnævnte exe-fil, kommer den op med meddelelsen "There are no wireless network adapters installed, so the Configuration Utility will quit".

Hvad skal jeg gøre for at få min computer til at opfatte, at der faktisk findes et trådløst netværkskort i min pc? Forstår ikke hvorfor jeg oplever dette problem, da jeg ikke mindes at have oplevet det tidligere.

God jul.
Avatar billede ebe Praktikant
24. december 2006 - 17:32 #1
prøv med tilføj hardware, og vælg "har diskette"
Avatar billede airillusions Nybegynder
24. december 2006 - 17:42 #2
Jeg kan ikke bare gå ind i tilføj hardware og vælge "har diskette..", da jeg skal igennem alt muligt; først skal jeg vælge "Ja, jeg har allerede tilsluttet hardwaren". Derefter vælger jeg "Tilføj en ny hardwareenhed". Derefter "Installer hardwaren, som jeg manuelt vil vælge på en liste". Vælger "Netværkskort". Først dér kan jeg vælge "har diskette..". Men når den så kommer op hvor man skal vælge den hardwareenhed der passer til drivere, står der intet, så kan ikke komme videre i guiden.
Avatar billede airillusions Nybegynder
24. december 2006 - 17:52 #3
driveren*
Avatar billede ebe Praktikant
24. december 2006 - 18:04 #4
nu er det godt nok et stykke tid siden jeg har prøvet.... men kan du ikke når du har valgt "har diskette" klikke dig frem til den inf fil som passer til dit netkort og sige "videre" eller "ok"?
Avatar billede airillusions Nybegynder
24. december 2006 - 18:05 #5
Ja, glemte at sige det ovenfor. Jeg vælger inf-filen, men der kommer intet op (ingen hardware) jeg kan klikke på.
Avatar billede ebe Praktikant
24. december 2006 - 18:06 #6
netkortet bliver heller ikke vist under enhedshåndtering med et gult spørgsmålstegn?
Avatar billede ebe Praktikant
24. december 2006 - 18:13 #7
så har jeg ikke flere gode lige nu!
Avatar billede airillusions Nybegynder
24. december 2006 - 18:17 #8
Der er følgende med udråbstegn:
Masselagringscontroller
Netværkscontroller
PCI-modem
Avatar billede ebe Praktikant
24. december 2006 - 18:41 #9
så er netværkskontrolleren der. prøv at fjerne den (højreklik/fjern) og genstart maskinen. når den så skal installeres, prøv at pege på inf-filen på cd-en. Men for mig lyder det lidt som om det ikke er den rigtige driver, mon ikke der ligger flere på cd-en?
Avatar billede airillusions Nybegynder
24. december 2006 - 20:54 #10
Det virkede :)

Jeg kan dog ikke oprette forbindelse til mit netværk, som jeg ellers plejer at kunne: http://www.eksperten.dk/spm/752248 - når jeg kan skrive dette er det fordi jeg har kablet forbindelsen.. Ellers virker det overhovedet ikke, det trådløse. Jeg har prøvet alt - ændre ssid, ændre nøgle, ALT muligt.. Har også prøvet at skrive ip-adressen selv og alle de andre adresser, men det hjælper ikke :/
Avatar billede airillusions Nybegynder
26. december 2006 - 14:20 #11
Men bare smid et svar ebe, så får du point..