Avatar billede ptracy Nybegynder
21. december 2006 - 16:21 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Exch 2003 udgående mail hænger i køen til bestemt modtager

Hej,

Jeg har en Exchange 2003 SP2.
Mit problem er at mails til et bestemt domæne konsekvent bliver afvist. Mails hænger i køen i et døgn, med fejlen "An SMTP protocol error occurred". Har lavet et dns tjek på både mit eget domæne og modtagerens, og det ser ikke umiddelbart ud til at der er problemer.
Jeg kna ikke finde noget konkret på nettet om dette problem, andet end at jeg kan være blacklistet - hvilket jeg ifølge diverse lister IKKE er (ordb.org og DNSstuff.com)
Jeg er newbe mht exchange, men har styr på dns osv.
Nogen ideer til hvor jeg skal lede?
PTracy
Avatar billede kim Nybegynder
21. december 2006 - 16:52 #1
Tjek om port 25 er lukket ved modtager
Avatar billede ptracy Nybegynder
22. december 2006 - 08:49 #2
modtager er et firma, som modtager masser af mail udefra, så desværre kan det ikke vre tilfældet.
Avatar billede ptracy Nybegynder
08. januar 2007 - 09:48 #3
Lukker nu - det er vist blevet for gammelt alligevel