Avatar billede kims0809 Nybegynder
19. december 2006 - 20:56 Der er 4 kommentarer

Problemer med langsom MSSQL server

Hej allesammen

Vi har et problem med en langsom webserver med MSSQL server også.

Den er VILDT langsom når vi prøver at gå ind på vores website, og der skal listes fx 50 produkter, så tager det omkring 30 sekunder inden den vises, og i den tid, kan jeg se at CPU usage stiger til 50% hvilket jeg syntes virker af meget.. det er en 2.8 Xeon og der er 2GB ram så det burde ikke være her problemet er.

De programmører som sidder og laver vores site i ASP.NET brokker sig også over at den er langsom. Serveren står på en 100mbit linie, så der ligger problemet heller ikke.

Jeg er ikke super god til MSSQL server så måske der er en som kan hjælpe?

Mvh

Kim
Avatar billede bobber Nybegynder
19. december 2006 - 23:20 #1
Okey der mangler lidt informationer, Hvilken SQL server kører i version?

Har du prøvet at køre den query som henter de 50 produkter ud via query analyzer og se om den også er 30  sekunder der, måske den skal skrives om.

Kører i med den seneste service pack til SQL serveren.

Det kan også være at indexing kan optimeres på tabellen.

Her er link som måske kan få dig igang

http://www.sql-server-performance.com/transact_sql.asp

http://www.sql-server-performance.com/rd_query_tuning.asp
Avatar billede kims0809 Nybegynder
19. december 2006 - 23:56 #2
Versionen er MSSQL 2000 Server Enterprise 8.0

Hvad kan det fortælle mig hvis den query også er 30 sekunder om at køre igennem? og hvad hvis den er lynhurtig til det, er det så indexing der skal optimeres?

Det virker bare helt vildt at den står på 50% CPU usage i 30 sekunder for SÅ lidt, en MySQL server havde poweret lige igennem på et splitsekund! Fuck jeg er ved at være træt af det lort, og jeg er parat til at give min højre arm for at det kører som det skal! Er der nogen der mangler en højre arm, eller et par kilo til at ordne dette?
Avatar billede midgaardsorm Nybegynder
22. december 2006 - 08:09 #3
Hvis det ikke tager 30 sec at kører den query i Analyzer så skal du lede efter problemet et andet sted end i SQL.
Det kan også være web-serveren....hvilken bruger I ?
Avatar billede stig3 Mester
27. december 2006 - 15:34 #4
Jeg bliver altid mistænkelig på antivirusprogrammet når der sker sådan nogle ting...