Avatar billede sanderjl Nybegynder
19. december 2006 - 15:13 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Genstarter hele tiden

Min bærbar PC køre Windows 2000
Den gensterter hele tiden hvis jeg sætter en Boot diskette i gå den end og læser på den og bliver ved med at læse på den endtil man slukker for PC'en, hvis jeg sætter den i fejlsikker tilstand genstarter den bare og bliver ved med at genstarte. Hvis Bios sættes til at starte med at læse på CD-rom drevet først ændre heller ikke noget.

Hvordan kan jeg komme til at formate drevet ??
Avatar billede off-line Nybegynder
19. december 2006 - 15:23 #1
Hvis du ikke har noget at gemme på din HD, kan du give den en gang Killdisk.
Så bliver hele disken slettet, men det tager lang tid.
http://www.killdisk.com/downloadfree.htm
Avatar billede off-line Nybegynder
19. december 2006 - 15:24 #2
Obs. Killdisk rydder hele harddisken, ikke blot en partition.
Avatar billede sanderjl Nybegynder
19. december 2006 - 15:51 #3
Er det dette program jeg skal download ??

Download Bootable Disk Creator for Free version of KillDisk (USB Flash & Floppy)
Avatar billede off-line Nybegynder
19. december 2006 - 16:00 #4
Ja hvis du har et floppydrev, eller er det en bootable Iso du skal bruge.
Avatar billede redhack Nybegynder
19. december 2006 - 16:09 #5
Nu er det godt nok nogle år siden jeg har installeret Win2k sidst, men så vidt jeg husker så kan man boote på cd'en og vælge "reparer" når man får muligheden for det. Prøv evt. det, eller geninstaller hele skidtet. Der er ikke meget man kan gøre når den ikke kan starte i fejlsikret tilstand.
Avatar billede sanderjl Nybegynder
20. december 2006 - 21:20 #6
Nu har jeg formateret harddisken det gik ok

Hvordan få jeg windows 2000 end på pc'en

PC'en er en Compaq Amanda.
Avatar billede off-line Nybegynder
20. december 2006 - 21:23 #7
I bios sætter du dit CD/DVD drev som 1.ste boot. Så går resten af sig selv.
Husk at have din nøgle klar.
Avatar billede sanderjl Nybegynder
20. december 2006 - 21:48 #8
den skriver "Non-System disk or disk error
Replace and strike any key when ready
Avatar billede off-line Nybegynder
20. december 2006 - 21:52 #9
Har du sat dit CD drev som 1.ste boot i bios?
Du har vel ikke glemt noget i dit floppydrev?
Avatar billede sanderjl Nybegynder
20. december 2006 - 21:57 #10
Ja jeg har sat cd drev til 1.ste boot og der er ikke noget i floppy
Avatar billede loppehund Nybegynder
20. december 2006 - 21:57 #11
Jeg ville vente med den repair til den sker igen.

Start evt. med at gå i START > KØR og skriv sfc /scannow

Hav XP CD i drevet og husk mellemrummet mellem c og /
Avatar billede off-line Nybegynder
20. december 2006 - 22:03 #12
Prøv at gå i bios og tryk på noget som hedder noget i retning af Optimized default.
Derefter sætter du igen dit drev til 1.ste boot. Og husk at trykke F10 til sidst,
ellers bliver det ikke gemt.
Avatar billede sanderjl Nybegynder
20. december 2006 - 22:03 #13
det "loppehund" har skrevet er da ikke til mig vel ? :0)
Avatar billede sanderjl Nybegynder
20. december 2006 - 22:09 #14
Det nærmeste jeg kan komme er "restore defaults" er det det du mener ?
Avatar billede off-line Nybegynder
20. december 2006 - 22:16 #15
Ja ok hvis der ikke er andre, så tryk på den. Bagefter skal du igen sætte
dit CD til 1.ste boot. Husk at slutte med F10 for at gemme.
Nej loppehund hsr vist lagt sin kommentar forkert ind, det kan jo ske for alle,
når man har gang i flere spørgsmål af gangen.
Avatar billede sanderjl Nybegynder
20. december 2006 - 22:20 #16
PC'en skriver stadigt det sammen
Avatar billede off-line Nybegynder
20. december 2006 - 22:25 #17
Er du sikker på, at harddisk og drev, er sat rigtigt op og jumpet rigtigt?
Avatar billede sanderjl Nybegynder
20. december 2006 - 22:32 #18
det har virket hele tiden jeg havde opdateret windows 2000 og det virkede men så dom som var fjernet jeg nogle sikkerhed opdateringer og så var det at den begynde at genstarte hele tiden
Avatar billede loppehund Nybegynder
20. december 2006 - 22:35 #19
Beklager jeg smed det her :D
Avatar billede off-line Nybegynder
20. december 2006 - 22:36 #20
Hvordan har du sat og jumpet HD og drev? Samme kabel eller hver sit? Master/slave?
Avatar billede sanderjl Nybegynder
20. december 2006 - 22:40 #21
Jeg har aldrig haft den skilt ad så den må være som compaq har sat den op
Avatar billede off-line Nybegynder
20. december 2006 - 22:48 #22
OK, jeg kan ikke lige se, hvad der er galt. Prøver at lokke loppehund tilbage.
Avatar billede off-line Nybegynder
21. december 2006 - 14:08 #23
Nå det ben kan åbenbart ikke lokke en loppehund:) Det burde kunne køre, med
mindre, der er noget galt med din harddisk. Prøv at undersøge den med er lille
program fra HD producentens supportside.
Hvis du ikke ved hvad din HD hedder, er her et program, som kan vide det, og
meget mere:http://www.softpedia.com/progDownload/EVEREST-Home-Edition-Download-16369.html
Avatar billede sanderjl Nybegynder
03. januar 2007 - 08:33 #24
Jeg har fundet ud af at der var fejl på boot 1 disketten og det var skyld i det hele.
Mange tak for de forskellige kommentar hvis du sender et svar få du point for hjælpen.
Avatar billede off-line Nybegynder
04. januar 2007 - 19:33 #25
*