Avatar billede djmoose Nybegynder
18. december 2006 - 14:04 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Korrekt filnavn/bibliotek

Vil lige høre jeres mening.

Lad os sige jeg havde en side der SKAL hedde "Den lille bil" og dette kan ikke ændres.

Hvad vil være det mest optimale at kalde filen:

1) ../den_lille_bil.htm
2) ../denlillebil.htm

Eller noget helt tredje.

Lad os nu sige at dette var en meget populær sætning, så alle vil søge den med almindelig mellemrum: altså "den lille bil" og ikke på andre måde (hypotetisk). Det optimale vil være at kalde filen: den lille bil.htm, men det kan man jo ikke uden _ - eller andet???

Det er en mindre detalje men vil gerne høre jeres mening. Er de noget der er bedre, eller vil jeg kun blive fundet på fx. denlillebil skrevet sammen (såfremt vi forestiller os jeg ikke har andre søgeord end dette).
Avatar billede madx Nybegynder
18. december 2006 - 19:48 #1
Det mest Google-venlige version er med bindestreger. Så vil det så sådan ud

den-lille-bil.htm

Kan ikke lige finde den detaljerede forklaring, men det bunder i Google teknologi at det skulle være bedste model.

Derudover skal du prioritere at brugere kan læse filnavnet
Avatar billede djmoose Nybegynder
20. december 2006 - 09:09 #2
Hvad mener du med den sidste sætning

"Derudover skal du prioritere at brugere kan læse filnavnet"

Og til sidst:

Ved at sætte - bindestreg, kan man så søge det på Google uden, altså "den lille bil"
Avatar billede madx Nybegynder
20. december 2006 - 12:15 #3
brugere: søgemaksiner læser filens navn teknisk, men dine brugere læser den fysisk med øjnene....

google: der er ingen garanti for at du kan finde dine sider på google ved at justere dine filnavne, det styres primært at indholdet. filnavnet er kun en af mange parametre
Avatar billede djmoose Nybegynder
20. december 2006 - 15:14 #4
OK - and points 2 U