Avatar billede drbest Nybegynder
14. december 2006 - 12:45 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hjælp - mit Snabel A er væk

Hej
Jeg har probl.med mit IBM Thinkpad R50 tastatur. Pludselig kan jeg ikke bruge specialtegnene (snabel-a, pund, dollars, tuborg-klamme m.v.) De har fungeret normalt med AltGr, men gør dete pludselig ikke mere.
kan nogen hjælpe ?
bedste hilsner

Dr Best
Avatar billede peet49 Nybegynder
14. december 2006 - 12:50 #1
Tag numlock fra.
Avatar billede nhe Nybegynder
14. december 2006 - 13:39 #2
peet49 - numlock påvirker ikke de nævnte karakterer (men ellers en ret klassisk fejl..)
Dr. er du sikker på du kører dansk tastatur? (controlpanel - regionale indstillinger..)
Avatar billede vejmand Juniormester
14. december 2006 - 13:49 #3
Du bør nok lukke det andet spørgsmål: http://www.eksperten.dk/spm/749972
Avatar billede vejmand Juniormester
14. december 2006 - 13:51 #4
åske du kan bruge noget her: http://www.eksperten.dk/spm/676369
Avatar billede vejmand Juniormester
14. december 2006 - 13:52 #5
åske = Måske
Avatar billede drbest Nybegynder
14. december 2006 - 16:39 #6
Det hjælper desværre ikke spor....:-(
Avatar billede drbest Nybegynder
14. december 2006 - 16:41 #7
jeg kan altså ikke finde ud af det her med afvist osv.
Avatar billede haverslev Novice
14. december 2006 - 18:38 #8
Jeg vil mene at du har aktiveret kombinations tasterne - F.eks FN+ xx
Altså en eller anden tast, men da jeg ikke er så bekendt med IBM maskinerne, så kan det være forskelligt, alt efter model. Det må stå i brugermanualen

Se f,eks her:
http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/document.do?lndocid=MIGR-62714
Avatar billede haverslev Novice
01. marts 2007 - 20:58 #9
Avatar billede drbest Nybegynder
02. marts 2007 - 14:34 #10
undskyld jeg ikke har lukket spm.
Løsningen var at gå ind i tastaturtilpasningsprogrammet (Keyboard customizer), hvor der af en eller anden grund var blevet markeret, at der tastdefinitioner skulle aktiveres (og her var min alt-gr tast bblvet til windows-tasten).