Avatar billede schaarup Nybegynder
14. december 2006 - 12:11 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Exchange 2003 Blokér udgående domæne

Hej,

kan man på en exchange 2003 sætte op så der fra det interne lan ikke kan sendes mails til et bestemt domæne ? Hvis ja, hvordan ?
Avatar billede venturer Nybegynder
14. december 2006 - 12:18 #1
Det kan du sagtens.

I System Manager skal du finde punktet "Global Settings" og herunder vælge egenskaber for "Message Delivery".

På fanebladet "Recipient Filtering" skal du så tilføjde *@domænet.com (selvfølgelig dét domæne du ikke vil sende til).

Sådan definere du listen over domæner du ikke vil sende til.

For at benytte listen skal du gøre følgende:

Find din "Default SMTP Virtual Server" (Servers -> "Din Exchange server" -> Protocols -> SMTP)

Under egenskaber for denne skal du på General fanebladet vælge Advanced og her klikke Edit. I denne dialogboks skal du så sætte flueben i "Apply Recipient Filtering".

Dette bør resultere i at ingen kan sende mail adresseret til de domæner du angiver under Global Setting.
Avatar billede schaarup Nybegynder
14. december 2006 - 12:37 #2
Hej, Det virker ikke rigtigt :) Noget der skal genstartes ?
Avatar billede venturer Nybegynder
14. december 2006 - 12:40 #3
Har du mere end én Exchange server stående? Bruger dine brugere pop3 mail?
Avatar billede schaarup Nybegynder
14. december 2006 - 12:47 #4
Hej,

nej der er kun 1 exchange server og de bruger ikke pop3 :) Har gjort som beskrevet ovenfor, men jeg kan ihvertfald fra serverens administrator konto stadig sende mails til den mailadresse jeg har blokeret.
Avatar billede venturer Nybegynder
14. december 2006 - 12:53 #5
Først dobbeltchekker du lige at det kun er Recipient Filtering (ikke sender) at du har rodet med.
Så prøv lige at genstarte SMTP service. Evt. Information storet. Jeg mener dog ikke dette bør være nødvendigt.
Avatar billede schaarup Nybegynder
14. december 2006 - 13:02 #6
Det er stensikkert recipient filter jeg harrodet med :) Jeg genstarter lige de services lidt senere da det er en prod maskine.
Avatar billede schaarup Nybegynder
03. januar 2007 - 12:52 #7
Det hjalp efter genstart af services :)

Tak for hjælpen.