Avatar billede kalleferm Nybegynder
13. december 2006 - 22:17 Der er 1 kommentar og
1 løsning

2 skærme med hver sin opløsning

Jeg har lige købt en widescreen monitor. Jeg har en bærbar Acer Travelmate 4080 med et Mobility Radeon X1300 grafikkort.

Min Acer har en opløsning på 1280x800. Min nye skærm har en opløsning på 1680x1050.

Når jeg sætter særmen til min bærbare, kan den imidlertid ikke finde ud af at jeg ønsker en separat opløsning til hver skærm. Jeg kan vælge at strække skærmen til den næste, eller at klone skærmen, så jeg har præcis den samme opløsning på begge to.

Af en eller anden grund, kan grafikkortet ikke finde ud af at skille dem ad, som separate skærme, med hver deres opløsning.

Jeg har prøvet både med de officielle drivere, samt med Omega-driverne.

Er der nogen her, der har en god forklaring og hjælp?
Avatar billede kalleferm Nybegynder
13. december 2006 - 22:20 #1
Min gamle bærbare og gamle monitor kunne sagtens finde ud af dette.
Jeg tror, at det måske skyldes at den nu sender billede til begge skærme på samme tid?  På min gamle valgte jeg hvilken skærm jeg ville køre med FN+F5, og så skiftede den og skiftede opløsningen samtidigt.

Men der er dog det meget mærkelige problem, at når jeg trykker på FN+F5 for at sende billedet til den eksterne skærm, sker der ingenting. Den virker simpelthen ikke... Og det er den eneste af FN funktionerne der ikke virker.
Avatar billede kalleferm Nybegynder
28. juni 2007 - 14:10 #2
Lukker.