Avatar billede offerlam Nybegynder
11. december 2006 - 14:35 Der er 4 kommentarer

radiobuttonlist opdatering af af boks ved valg af i anden boks

Hejsa eksperter

undskyld den dårlige titel, viste ikke lige hvordan jeg ellesr skulle formulere det :)

jeg har 2 radiobuttonlist

ved at markere et valg i den ene box skal den anden boks opdateres med noget information.

hvordan gør man det?
Avatar billede lklingenberg Nybegynder
11. december 2006 - 14:49 #1
Skal lige være helt med på, hvad du mener...

Du har altså to grupper med radiobuttons, og når en specifik radiobutton vælges i den ene gruppe, skal en bestemt mulighed i den anden gruppe automatisk vælges? Eller noget andet?

/Lars
Avatar billede offerlam Nybegynder
11. december 2006 - 14:52 #2
hej lars... jeg udspecificere lige :)

Jeg har to radiobuttonLIST ikke bare en radiobutton men en liste.

den ene liste viser nogle tabeller i en database og når man markere en tabel skal man kunne se kolonerne for den tabel i den anden radiobuttonLIST.

Bare rolig jeg har koden for at kunne udskrive tabeller og koloner i en database jeg ved bare ikke hvordan jeg skal implementere koden når jeg vælger en en radiopbutton i tabel listen
Avatar billede jokkejensen Novice
11. december 2006 - 15:12 #3
du opretter bare de 2 tomme checkboxlister..

på den første smider du en event i <asp:RadioButtonList OnSelectedIndexChanged="fillNextCheckboxList" />

protected void fillNextCheckboxList(Object o, EventArgs e)
{
  //smid data i rbList2
  //rbList2.DataBind();
}
Avatar billede offerlam Nybegynder
11. december 2006 - 15:15 #4
2 checkboxlister????

jeg bruger radio buttons i min kode og det skal være radiobuttons...

men måske du mente radiobuttonlist og ikke checkboxlist?