Avatar billede Claus Mester
09. december 2006 - 15:13 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

EasyPHP og sikkerhed

Jeg har just installeret EasyPHP. Det fungerer flydende og yderst upåklageligt.

Men jeg er bekymret for sikkerheden ift. indtrængen udefra.

Hvordan sikre jeg, at min pc og dens indhold er fuldt ud sikker?

nicolaus
Avatar billede schneidereit Nybegynder
09. december 2006 - 16:41 #1
Hej Nicolaus,

Et godt råd er altid at sørge for at holde din software opdateret.

Men jeg kan ikke se hvilke sikkerheds aspekter der skulle være? Du har valgt at installere en webserver og mysql database. Dvs. den eneste måde du kan risikere din private filer bliver offetnlig tilgængelig, er hvis webserveren er indstillet til at roden er dit c-drev f.eks, skal gøres tilgængelig, og ikke som normalt bare en mappe du kan smide dine filer i.
Avatar billede Claus Mester
09. december 2006 - 18:10 #2
Tak for respons.

Jeg mener et eller andet sted at have hørt, at det er fornuftigt at sætte et password, lukke nogle porte eller noget. Er slet ikke nok inde i det til at kunne sætte fingeren på præcis det der nok menes.

Jeg har intet ændret på easyphp installationen - så jeg ved ikke om den er usikker. Kan jeg tjekke det på nogen måde?
Avatar billede schneidereit Nybegynder
09. december 2006 - 18:50 #3
Det er en rigtig god ide at have et kodeord på din databasen, men det har kun betydning for det data der i databasen, og ikke alle dine lokale filer...
Avatar billede Claus Mester
09. december 2006 - 18:59 #4
Hvordan knytter jeg et password til min database?
Avatar billede intenz Novice
10. december 2006 - 11:50 #5
Er alt det her relevant, hvis easyphp kun er installeret som localhost? Så hvis en bruger her får adgang til denne, vil han vel skulle hacke sig ind på hele computeren. Og så kan der laves en del mere skade end bare din server.
Avatar billede tdafoobar Nybegynder
10. december 2006 - 11:55 #6
For at sige det lige ud og hårdt: EasyPHP er noget skrammel.

Og hvis du ikke kan finde ud af at sætte PHP/webserver/database op uden at bruge en premade pakke, så kan du være helt sikker på at dine systemer er hamrende usikre.

Bedre at lære det fra bunden, det tager kun 10 minutter :-)

http://dragons-lair.org/articles/installing_php/ hvis du mangler en guide til PHP setup på windows.
Avatar billede intenz Novice
10. december 2006 - 12:19 #7
Hvis det kun skal bruges til lokal programmering (localhost) betyder det vel ikke det store?
Ellers lær mig noget nyt :)
Avatar billede tdafoobar Nybegynder
10. december 2006 - 12:22 #8
gør det altid, på localhost er det endda endnu mere vigtig at have en ny og ordenlig sat op udvikler-version :-)

ellers ender du med at udvikle noget inkompatibelt skrammel.
Avatar billede intenz Novice
10. december 2006 - 12:25 #9
ja okay, jeg er tilbøjelig til at give dit ret. Men ville stadig vælge den dovne løsning, især hvis han bare skal lave en personlig hjemmeside.
Avatar billede Claus Mester
10. december 2006 - 19:18 #10
Jeg skal bruge løsningen til at udvikle scripts og database til brug på min gratis hjemmeside på nettet?
Avatar billede Claus Mester
28. januar 2007 - 10:48 #11
Tak for dit svar der i og for sig er løsningen, idet roden på min pc ikke skal deles eller gøres offentlig tilgængelig.
nicolaus