Avatar billede ianian Nybegynder
06. december 2006 - 18:53 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Har fået virus, Trojan horse AKE, og den blokerer for login i win

Hjælp... Kan nogen hjælpe mig...

Har fået et problem med, at logon til windows (winlogon.exe), der højst sandsynligt er forudsaget af Trojan horse AKE...

Windows referere til, winlogon.exe filen...

Kan simpelhen ikke komme til, at logge på - den vender hele tiden tilbage - den kører ligesom i ring - og prøver hele tiden at genstarte... Men kommer aldrig vidre...

Har kørt AVG virus, og Ad-ware (spyware) men intet hjælper...

I fejlsikret tilstand (hvor jeg er nu) skriver windows, at der er blevet ændret i hard- eller software kon. Det må være virus`en der har gjort dette...

Hjælp... Hjælp... Er studerende, og er total afhængig af Pc`eren.
Avatar billede mcgoat Nybegynder
06. december 2006 - 19:00 #1
Det er AVG der ved en fejl!!!! finder den.. prøvede det samme... start op i Safe-Mode og afinstaller AVG. og vupti
Avatar billede mcgoat Nybegynder
06. december 2006 - 19:02 #2
har scannet winlogon.exe med 20 andre antivirus programmer samt adware osv... kun AVG der finder den. og siden vi er flere hvor den siger det er det helt klart en fejl.. Der står faktisk også "paranoid et eller andet".. som om programmer skal være meget paranoid og sige til hvis der er en fil der bare minder en smule om en virus
Avatar billede ianian Nybegynder
06. december 2006 - 19:08 #3
safe mode, hvad mener du ? Skal jeg af install AVG, men hvor får jeg så AVG install filen fra...
Avatar billede mcgoat Nybegynder
06. december 2006 - 19:09 #4
jeg afinstallerede bare AVG og installerede et andet Antivirus program :) som heller ikke fandt nogen virus
Avatar billede mcgoat Nybegynder
06. december 2006 - 19:11 #5
safe mode = fejlsikret.

Du bliver nødt til at afinstallere AVG.. Startmenu->Programmer->AVG Free->Afinstaller.

Og så finde et andet antivirus program. eller vente til AVG kommer med en update så den ikke fejlagtigt finder den
Avatar billede mcgoat Nybegynder
06. december 2006 - 19:15 #6
du kan f.eks hente og installere AntiVir fra http://www.free-av.com/
Avatar billede mcgoat Nybegynder
06. december 2006 - 19:17 #7
eller Avast Antivirus som også er gratis fra http://www.avast.com/eng/avast_4_home.html
Avatar billede ianian Nybegynder
06. december 2006 - 19:18 #8
Jeg prøver lige - vender tilbage...
Avatar billede ianian Nybegynder
06. december 2006 - 19:30 #9
Fik lov til at logge på OPTUR... Prøver lige de virus adr. du forslår... TAK... Vender tilbage " er ubeskyttet m.h.t virus"  Meget, Meget Farligt...
Avatar billede mcgoat Nybegynder
06. december 2006 - 20:08 #10
hehe, var skam så lidt.

Jeg kom også hjem i dag. Så sagde AVG der var en virus. Jeg trykkede clean, og genstartede... og så gik den ellers bare i loop med at genstarte.. hehe

smider lige et svar :)
Avatar billede ianian Nybegynder
06. december 2006 - 20:52 #11
Tak for hjælpen - var totalt lost... Men nu virker det...

Har du evt. andre virus adr. hvor man kan få gratis download af virus programmer - er lidt skeptisk ved Avast.com
Avatar billede mcgoat Nybegynder
07. december 2006 - 10:55 #12
Avast kører faktisk fint, det er det jeg har valgt :)
Avatar billede mcgoat Nybegynder
07. december 2006 - 10:58 #13
http://www.clamwin.com/ er også gratis. Har jeg dog ingen erfaringer med
Avatar billede arneolsen Nybegynder
10. december 2006 - 12:22 #14
Har samme problem men maskinen genstarter også i fejlsikret tilstand hvad gør man så.
Avatar billede mcgoat Nybegynder
12. december 2006 - 12:25 #15
Hvis den også genstarter i fejlsikret. så prøv under opstart at trykke F8 hele tiden indtil der kommer en menu frem, der kan du vælge: sidste kendte tilstand hvor systemet virkede, og så prøv igen :)