Avatar billede tunebasen Nybegynder
06. december 2006 - 16:38 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Tastatur skriver forkerte taster

Hej,

jeg var i dag til eksamen, og medbragte i den forbindelse min bærbare computer. Jeg havde i samme forbindelse lånt mig til et tastutur med USB-stik (amerikansk) for at spare mine fingre.

Det gik fint nok undervejs med opgaven, men nu hvor jeg er kommet hjem og skal bruge den, er der flere af tasterne, der opfører sig mærkeligt.

Som eksempel kan nævnes at tasterne:
k giver et 2-tal
æ giver -
u giver 4
m giver 0
l giver 3

...osv. Det er ikke alle taster, der opfører sig skævt. Venstre side af tastaturet fungerer generelt fint, mens højre side (fra u, j, m) er lavet om. Jeg tror heller ikke den er skiftet til amerikansk tastatur for ø og å fungerer stadig!

Jeg har prøvet at benytte Kontrolpanel -> Internationale og Sproglige indstillinger -> Sprog -> Detaljer og fjerne og tilføje mit danske tastatur. Men det har ikke hjulpet.

Jeg har set andre indlæg herinde, hvor der er blevet anbefalet at prøve noget i BIOS'en, men har ikke turdet rode med det selv endnu.

Er der nogle, der kan hjælpe?
Avatar billede off-line Nybegynder
06. december 2006 - 16:42 #1
Det kan du rette i kontrolpanel/Internationale og sproglige indstillinger.
Avatar billede tunebasen Nybegynder
06. december 2006 - 16:45 #2
Læs lige mit spørgsmål en gang til: Der har jeg været. - Medmindre du har en anden idé om hvordan det skal gøres?
Avatar billede tunebasen Nybegynder
06. december 2006 - 16:48 #3
Jeg kan se, at nåt jeg er inde i Detaljer og trykker Tilføj sprog, står den til Dansk Sprog, men under tasterturlayout står den til "Amerikansk". Men jeg der står ikke Dansk i listen, og ø og å fungerer jo stadig...
06. december 2006 - 16:57 #4
Har du ikke bare fået trykket på numlock?
Her antager jeg at det er det indbyggede tastatur der driller.
Avatar billede tunebasen Nybegynder
06. december 2006 - 17:01 #5
Det var da utroligt! Du havde ret... Jeg bruger aldrig numlock på min bærbar, så havde ikke skænket det en tanke, at det kunne være det, da man skal holde flere taster nede samtidig for aktivere den! Måske det kunne være USB-tastaturet, der har lavet problemer?.. Nå, men mange mange tak for det kvikke svar!.. Smider du lige et svar, så jeg kan smide nogle point i din retning?
06. december 2006 - 17:35 #6
Det var så lidt.