Avatar billede thomasabcd Nybegynder
04. december 2006 - 22:53 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Sende mail med send til ven funktionalitet

På Jp.dk, Eb.dk etc etc er der ofte en "send til ven" funktion. Man indtaster egen mail og modtagerens mail, og når modtageren får mailen, ser det ud som om afsenderen er ens egen mail. Hvordan gør man det? Jeg har prøvet, men mailen bliver ikke sendt. Er det noget authentication, der er i spil?... hvis ja, hvordan sættes det rigtigt op?
Avatar billede arne_v Ekspert
05. december 2006 - 02:01 #1
deres mail server er vel sat op til at tillade emails hvor hverken from eller
to er lokale bare mailen sendes fra en lokal maskine
Avatar billede suppenudel Nybegynder
05. december 2006 - 14:05 #2
Kan du ikke lave dette, hvis du har de to textboxe der skal udfyldes:

txtDinEgenEmail.Text
txtModtager.Text

Dim Afsender as String = "< " & txtDinEgenEmail.Text & ">"
DinMail.From = Afsender

Eller hvis du også vil have vist dit navn i afsenderfeltet hos modtageren, tilføjer du  en ekstra textbox:

txtDinEgenEmail.Text
txtDitEgetNavn.Text
txtModtager.Text

Dim Afsender as String =  txtDitEgetNavn.text & "< " & txtDinEgenEmail.Text & ">"
DinMail.From = Afsender
DinMail.To = txtModtager.Text

:-)
Avatar billede suppenudel Nybegynder
15. december 2006 - 00:22 #3
Fandt du ud af det?
Avatar billede thomasabcd Nybegynder
15. december 2006 - 09:46 #4
Nej, desværre. Det er sådan set ikke dét at sende en mail. Det kan jeg sagtens. Det er dét, at få sendt mailen med en anden afsender end det domæne, som mailen kommer fra. Jeg kan også sagtens sætte afsendernavnet til noget andet, men ændrer jeg selve afsendermailafdressen kommer den ikke frem. Tror det er noget opsætning af mailserveren, som arne_v antyder.
Avatar billede arne_v Ekspert
17. marts 2007 - 02:57 #5
kommet videre ?
Avatar billede thomasabcd Nybegynder
16. februar 2008 - 10:18 #6
lukker