Avatar billede sniperazz Nybegynder
30. november 2006 - 03:19 Der er 2 kommentarer

Kingston SD/2GB

Hej Eksperter...

Håber jeg virkelig der er herinde nu..

Har fået sådan et Canon Powershot SD30 Ixus I-Zoom kamera :) lang titel :)

Men kunne jo selvfølgelig ikke nøjes med det memorycard der fulgte med, så har lige fået mit nye memorycard med posten idag,
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=186059
1stk Kingston SD/2GB..

Første gang jeg puttede den i virkede den godt.. Slukkede så og tændte igen, så skriver den kort låst!! Hmm, tager kortet ud og tjekker om den skulle være blevet låst i mellemtiden af en lille canon nisse!! men nej, den står som den skal, klar til brug..

Virker stadig ikke når tænder...
så sidder jeg og leger lidt med den, prøver de forskellige måder at den måske skulle funke igen.. Har prøvet et par gange, at den så virker når tænder!! men slukker igen, og kort låst når jeg tænder!!

Har prøver:

Tage kortet ud..
Puste blidt på det..
Tjekke låsen..
Tjekke med andet 16mb memory card <-- Virker..
Formatere kortet, når det så endelig virker..

Håber virkelig der er nogen der kan hjælpe, har tjekket om det skulle være kombatibel, kortet og kameraet.. det er det..

Mvh JEsper
Avatar billede Dan Hansen Juniormester
30. november 2006 - 09:57 #1
Tror næsten du skal prøve at kontakte canons support med dette spørgsmål.
Måske er der en begrænsning i kameraet!

Men før det - har du evt. prøvet kortet i et andet kamera - evt også i en kortlæser på pc'en?
Evt. tag den med ned i butik og spørge om du kan få lov til at teste kortet i et af deres kammeraer.
Avatar billede trav4u2 Novice
30. november 2006 - 15:16 #2
Canon IXUS og Kingston har tidligere haft problemer med at arbejde sammen, men jeg
troede egentlig det var løst. Heldigvis bliver du formentlig ikke skubbet frem
og tilbage mellem de to. Du henvender dig bare til Kingston med problemet, og
hvis du er ligeså heldig som jeg, sender de dig et nyt og bedre kort, som virker
med dit kamera - uden beregning!!!
https://www.ec.kingston.com/web_rma/default.asp
http://www.kingston.com/dkroot/

Jeg krydser fingre :-)