Avatar billede farhang Nybegynder
29. november 2006 - 15:36 Der er 12 kommentarer

PHP sessions!

Hvad betyder nedenstående fejlmelding:

Warning: Unknown : Your script possibly relies on a session side-effect which existed until PHP 4.2.3. Please be advised that the session extension does not consider global variables as a source of data, unless registerglobals is enabled. You can disable this functionality and this warning by setting session.bugcompat42 or session.bugcompatwar
Avatar billede phliplip Nybegynder
29. november 2006 - 15:44 #1
At du har stykket noget kode sammen som muligvis er afhængig af en side-effekt i sessions der ikke længere er "understøttet"

Hvis vi skal hjælpe dig videre, skal vi bruge noget kode (Det der får scriptet til at fejle) og hvad din nuværende PHP version er.
Avatar billede kinderaeg Nybegynder
29. november 2006 - 15:46 #2
Sandsynligvis fordi du har et session-element der er null og samtidig har en global variabel af samme navn. fx skulle advarslen forekomme ved nedenstående kode:

<?php
  session_start();
  $_SESSION['var'] = NULL;
  $var = "foo";
?>
Avatar billede phliplip Nybegynder
29. november 2006 - 16:03 #3
kinderaeg: Så skal register_globals også være ON for at det ovenstående er gældende, am I right?
Avatar billede kinderaeg Nybegynder
29. november 2006 - 16:20 #4
Vil faktisk mene det er omvendt, men er ikke 100% sikker
Avatar billede phliplip Nybegynder
29. november 2006 - 17:02 #5
Det er ON ;) Er ret sikker..
Avatar billede kinderaeg Nybegynder
30. november 2006 - 09:02 #6
Ok ok, så siger vi det. Plejer at holde mig fra variabelnavne der hedder det samme som array-id'er (for globale arrays) ;)
Avatar billede phliplip Nybegynder
30. november 2006 - 12:04 #7
Farhang: Feedback ?
Avatar billede kinderaeg Nybegynder
01. december 2006 - 09:40 #8
Åbenbart ikke ;)
Avatar billede phliplip Nybegynder
01. december 2006 - 10:30 #9
Avatar billede farhang Nybegynder
01. december 2006 - 10:38 #10
Undskyld ventetiden, men hvordan løser man problemet?
Avatar billede phliplip Nybegynder
01. december 2006 - 10:48 #11
Du må jo kunne finde ud af hvilken del af din kode der genererer denne fejl.. Hvis du ikke kan finde, det kan du bruge udelukkelses metoden. F.eks. ved at indsætte exit(); efter linie 1, refresh siden, er fejlen der ikke.. så exit(); efter linie 2 og så frem ledes.. indtil du har flyttet exit(); forbi en linie som fremprovokerer fejlen.

Ellers kan du læse mere her:
http://www.google.dk/search?hl=da&q=Your+script+possibly+relies+on+a+session+side-effect+&meta=
Avatar billede kinderaeg Nybegynder
01. december 2006 - 10:51 #12
Du kan starte med at kigge efter variabler der hedder det samme som felter i nogen af dine super-globals ($_GET, $_POST og $_SESSION) eller hvis du har adgang til din php.ini kan du prøve at ændre i register_globals