Avatar billede human Nybegynder
28. november 2006 - 22:01 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

bruger folk eniro

Vi har fået en tilbudsmail fra eniro.dk. Hvor de vil tilbyde at vi kan anoncere på deres side. Men er der rent faktisk folk som bruger eniro? Så vidt jeg kan se i deres søgeboks, er det googles søgemaskine de bruger, og vi ligger allerede som nr.1 hit når man søger på firmaets navn på google. Men søger man på samme ord på eniro.dk, kommer der intet resultat. Det synes jeg virker underligt.

Anyway, er eniro.dk noget værd? Damen som kontaktede os vil ikke umiddelbart ud med en pris.
Avatar billede Rocky Juniormester
28. november 2006 - 22:20 #1
ved ikke hvor mange der bruger den men mine forældre har den om startside
Avatar billede roscoe27 Nybegynder
29. november 2006 - 06:49 #2
Jeg takker altid nej tak, når Eniro ringer og tilbyder annoncering. Jeg har ikke det præcise tal, men Eniro har absolut ikke en topplacering i hvor mange der bruger den søgemaskine/indeks frem for andre.

At ligge nr. 1 på sit firmanavn er godt, men alt andet lige burde man også gøre det. Hvis i har penge i vil bruge på markedsføring skal i overveje organisk SEO eller Google adwords.
Avatar billede madx Nybegynder
29. november 2006 - 08:02 #3
Jeg gjorde Eniro markedsandel op for et års tid siden. Da lå den nede omkring 5 % og klar under Jubii.

Du skal have temmeligt megen omsætning vi Nettet på Search, for at hente omkostningen til Eniro hjem. Kender dog eksempler på at det kan lade sige gøre, men langt de fleste vil nok få svært ved at få det til at hænge sammen.

Det du kan gøre, er af få Eniro til at fortælle dig hvad de kan levere af relevant trafik. Derudfra kan du - med kendskab til din forretning - estimere hvad potentialet er forretningsmæssigt for dig.

Så regner du baglæns og fortæller hvad ud kan give. Kan de ikke give dig svar på mængden af trafik kan man jo alternativt sætte i en testperiode op.
Avatar billede human Nybegynder
29. november 2006 - 16:55 #4
Jeg kører statestik på vores webside som det er, hvor jeg kan se præcist hvor linksne kommer fra. Jeg har skrevet tilbage at jeg gerne vil have et par mdrs. prøvetid og vurdere ud fra det. Kan de ikke tilbyde det kan jeg ikke tage dem seriøst.

Jeg takker for svarene, jeg vender tilbage.
Avatar billede madx Nybegynder
29. november 2006 - 18:40 #5
- fint nok, men hvad mangler du egl. for at lukke... ;O)