Avatar billede pnr Nybegynder
28. november 2006 - 15:33 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til at modificere en CheckBoxList

Jeg ønsker at lave en CheckBoxList som har en fast højde på 200px og en fast brede på 100px så skal der være nogte border og noget overflow. Er der nogen der kan forklare mig hvordan jeg skriver min egen CheckBoxList hvor jeg styler den som beskrevet ovenfor? Jeg skal bruge den mange gange i mit projekt så den skal standardliseres på en eller anden måde.
Avatar billede snepnet Nybegynder
28. november 2006 - 18:00 #1
Du specialiserer en CheckBoxList sådan her:

public class SpecialCheckBoxList : CheckBoxList
{
}

Hvis du benytter et udviklingsmiljø som Visual Studio eller Visual Web Developer, kan du inden for {} bare skriver override
Så reflekterer intellisence dig de metoder/properties du kan specialisere i kontrollen.

Du kan så vælge forskellige strategier (overskrivning af enkelte properties, eksplicit sætte styles i forbindelse med initialiseringen etc).

Mvh
Avatar billede pnr Nybegynder
28. november 2006 - 20:51 #2
Tak for dit svar :)

For at kunne lave det scroll halløjsa skal jeg vel have sat en div omkring den checkboxlist, men hvordan gør jeg det i forbindelse med at overskrive CheckBoxList?
Avatar billede snepnet Nybegynder
28. november 2006 - 22:22 #3
Du kan gøre noget i denne stil:

public class SpecialCheckBoxList : CheckBoxList
{
    protected override void Render(HtmlTextWriter writer)
    {
        writer.AddStyleAttribute(HtmlTextWriterStyle.OverflowY, "scroll");
        writer.AddStyleAttribute(HtmlTextWriterStyle.Height, "50px");
        writer.AddStyleAttribute(HtmlTextWriterStyle.Width, "200px");
        writer.RenderBeginTag(HtmlTextWriterTag.Div);
        base.Render(writer);
        writer.RenderEndTag();
    }

Mvh
Avatar billede pnr Nybegynder
29. november 2006 - 07:41 #4
Endnu en gang tak for din kommentar, når den nu er på plads hvordan bruger jeg så den klasse i mit projekt?
Avatar billede snepnet Nybegynder
29. november 2006 - 10:25 #5
Du kan indsætte den sådan her:

SpecialCheckBoxList liste = new SpecialCheckBoxList();
liste.Add("blah");
form1.Controls.Add(liste);

Alternativt kan du stikke den en namespace, så den ser sådan her ud, og registrere den på siden med
<%@ Register Namespace="SpecialControls" TagPrefix="blah" %>
(Din klasse skal så ligge i App_Code folderen).

Du kan så indsætte den med
<blah:SpecialCheckBoxList ID="list" runat="server">
</blah:SpecialCheckBoxList>

Mvh
Avatar billede pnr Nybegynder
29. november 2006 - 20:31 #6
Det er SUPER!

giv mig et svar så gir jeg point :)

Lige en sidste ting inden jeg slipper dig,Hvis jeg nu skal bruge den i andre projekter bør jeg så lave den som en dll, hvis jeg hvordan gør jeg så det?
Avatar billede snepnet Nybegynder
30. november 2006 - 07:39 #7
Et svar kommer her :o)
Du lægger bare koden i et projekt for sig.
Mvh
Avatar billede snepnet Nybegynder
30. november 2006 - 07:40 #8
Her kommer der i hvert fald et :o)
Mvh
Avatar billede pnr Nybegynder
30. november 2006 - 08:10 #9
Er det et webprojekt? hvis ja så får jeg jo ingen dll jeg kan refere til.
Avatar billede snepnet Nybegynder
30. november 2006 - 20:42 #10
Nej - du skal ikke lave et webprojekt ... Du skal bare lave et class library.
Mvh