Avatar billede gurumaster Nybegynder
27. november 2006 - 21:49 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Videofilm på monitor

Jeg har en lidt ældre monitor som jeg godt kunne tænke mig at kunne tilslutte min video.
Problemmet er bare, at skærmen har et 9 benet RGB stik, og videoen leverer et compsite videosignal via et alm. phonostik.
Er det overhovedet muligt at få de to ting til at arbejde sammen. Jeg tænkte på om der fandtes en converter/omformer eller ligninge, eller kan jeg ligesågodt opgive ideen ?
Avatar billede niels_hansen Praktikant
27. november 2006 - 22:34 #1
en lidt ældre ? med 9 ben er det en EGA eller CGA, opløsningen er ret lav, men ja det er muligt at lave en converter, men det kan IKKE svare sig, prisen i tid og komponenter, vil koste mere end hvad du kan købe et brugt tv/monitor for.
Avatar billede gurumaster Nybegynder
28. november 2006 - 00:04 #2
UPS....Det var forkert det med antal af benene.
Det er en S-VGA skærm 768x1024, og jeg mener at der er 15 ben i stikket.
Jeg tænke bare på, at man kan næsten købe færdige convertere omformere til
alt muligt, så måske var det også muligt i dette tilfælde.
Avatar billede gurumaster Nybegynder
13. december 2006 - 06:45 #3
Lukker  :-(