Avatar billede jingle_jim Juniormester
20. november 2006 - 14:46 Der er 1 løsning

tal/statistik på konverteringsrater

Hey

Jeg kunne godt tænke mig at etablere noget samarbejde omkring søgemaskineoptimering på tværs af nogle klubber og i den forbindelse ville jeg gerne høre om der er nogen der ligger inde med nogle tal/statistik på konverteringsrater samt nogle tal på hvor meget en besøgstal stiger ved at ligge blandt de første ti på en hjemmeside.. Med andre ord noget statistik..
Avatar billede madx Nybegynder
20. november 2006 - 14:59 #1
Konverteringsrater er et vidt begreb, har set tal lige fra 0,01 % til 10 %

Mht. besøgstal, eller snarere Click Through Raten (CTR) på søgemaskinen, vil dette varierer ift. hvordan søgemaskinen er designet. På Google er der en faktor 5-10 mellem placeringer i bunden og i toppen. Ligningen for hvad en placering giver i Google følger en formel af typen Trafik(x)=Konstant gange y opløftet til x.

Y er også en konstandt, x er placeringen