Avatar billede pheen Nybegynder
20. november 2006 - 12:19 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Opdatering af Powerpointshow

Hej jeg prøver på at lave en løsning med en informationsskærm, hvor man så kan uploade en powerpoint fil som så automatisk skal køre på denne skærm.
Jeg kan sagtens få den til at køre automatisk, men det er opdateringen det er galt med. Det skal være sådan at man skal kunne overskrive den fil der kører og så opdatere showet uden man skal gøre noget på maskinen der kører showet.
Håber i forstår hva jeg mener.
Avatar billede pheen Nybegynder
20. november 2006 - 12:22 #1
Man kunne selvfølgelig lave sådan at showet bliver slået ihjel efter nogen timer eller på specielle tidspunkter af dagen og så startet op igen umiddelbart bagefter. Men er der ikke en bedre løsning?
Avatar billede learningvba Nybegynder
20. november 2006 - 13:28 #2
Switch mellem 2 filnavne.
F.eks. Fil1.ppt og Fil2.ppt.

Afvikles Fil1.ppt og koden "ser" en Fil2.ppt, så lukkes Fil1.ppt, Fil2.ppt afvikles, koden sletter Fil1.ppt.
Afvikles Fil2.ppt og koden "ser" en Fil1.ppt, så lukkes Fil2.ppt, Fil1.ppt afvikles, koden sletter Fil2.ppt.

Sådan ca. :-)
Kan sikkert udarbejdes i en mere kompleks/elegant løsning, sålænge man husker at den fil der afvikles formentligt er låst mens den afvikles.
Avatar billede learningvba Nybegynder
18. december 2006 - 07:53 #3
Hvad fandt du på som løsning?
Avatar billede pheen Nybegynder
03. juli 2008 - 13:57 #4
Denne sag blev aldrig løst!