Avatar billede 2lolland2 Nybegynder
17. november 2006 - 16:02 Der er 8 kommentarer

Kombinere billed med autocad-tegning

Jeg er nybegynder i CAD men hardcore i PSP X og Photoshop.
Nu er det sådean at jeg har lavet nogle tegninger i Autocad og vil gerne lægge dem oven på et billed,
Exempel: Jeg har tegnet en udestue som jeg gerne vil kopiere indpå et billed af huset så man kan se hvordan det færdige resultat bliver.
Hvordan gør jeg det???
Avatar billede milter Ekspert
17. november 2006 - 19:19 #1
Du siger, du er hardcore PSP X og Photoshop-bruger. Hvad er problemet?

Kan du ikke åbne Autocadbillederne i PSP eller hvad...?
Avatar billede michael-k Nybegynder
18. november 2006 - 01:10 #2
Jeg ville nok vælge at smide billedet ind i autocad som baggrund og så tweake din model, som jeg regner med er en 3d model ?

Er ikke lige sikker på om der er noget camera match i autocad, men ellers kunne det være en ide at kigge på hvis det findes, prøv hjælpe filen.
Avatar billede 2lolland2 Nybegynder
18. november 2006 - 09:14 #3
milter: Jeg har ikke formuleret mig ordentligt. Det var i autocad det skulle kombineres så tegningen kan drejes/vrides og krympes så den passer til husets vinkel.

michael-k: det bliver stadig ikke ordentligt. Man kan se det er 2 lag der ligger oven på hinanden. Så nu mangler jeg bare smelte lagene sammen......
Avatar billede michael-k Nybegynder
18. november 2006 - 21:13 #4
Nu er der heldigvis ikke nogen knap der hedder "lav det for mig" for så var der mange som gik arbejdsløse i dag ;)

Snakker vi 2d eller 3d tegning ?
Avatar billede 2lolland2 Nybegynder
21. november 2006 - 12:32 #5
3D
Avatar billede michael-k Nybegynder
21. november 2006 - 23:12 #6
Okay, nu ved jeg ikke hvad du mener præcis med at du kan se det er to lag og at du mangler at få smeltet lagene sammen, men har en formodning.

Det jeg tror er at du kan se det er en model der er lavet og du vil gerne have så din udestue ser mere realistisk ud, så man ikke kan se det er en cg made model.

Det så det 3d folkene laver som har 10 år på bagen og som ikke laver andet :)

Kan du nøjes med mindre er der stadig håb.

Det gælder om at få den samme vinkel på din model som dit billede er taget med, det er her tweakingen kommer ind i billedet, hvis du ikke vil arbejde med camera match eller du har dine informationer anden sted fra.

Og så gælder det om at lærer noget om 3d, specielt mapping, texture og lys sætning, hver emne er en videnskab for sig, som er skrevet tykke bøger om ;)

Pøj pøj med det
Avatar billede 2lolland2 Nybegynder
22. november 2006 - 10:09 #7
Takker.
Send lige et svar så får det point
Kan godt se det måske er mig der er for krævende til resultatet.
Avatar billede michael-k Nybegynder
22. november 2006 - 20:27 #8
np

Det var dog ikke for at skræmme, men at lave realistisk 3d kræver en del, specielt tid og man sætter sig ind i det, så er det en engangsforestilling så vil du med garanti aldrig få et fornuftigt resultat.

Men har du et billede af selve udestuen, hvis det feks er sådan en sammel selv fra silvan, så kunne du jo lege med at finde den rigtige vinkel fra det billede og så få taget et nyt billede af huset og så prøve at sætte den ind, det ville nok give et mere realistisk resultat :)