Avatar billede f5 Nybegynder
15. november 2006 - 23:03 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hviklet skærmkort har jeg?

Jeg har geninstalleret windows på min Dell Insppiron 8600 men har ikke alle mine originale instalations CDer. Nu mangler jeg driveren til mit skærmkórt men ved ikke hvilken jeg skal bruge.

Hvordan finder jeg ud af hviklet skærmkort/grafikkort jeg har i min computer.

På forhånd tak
M
Avatar billede vejmand Juniormester
15. november 2006 - 23:09 #1
http://www.majorgeeks.com/download4181.html

Mon ikke Everest Home Edition kan vise det.
Avatar billede simlau Nybegynder
15. november 2006 - 23:09 #2
Der er mange muligheder:
Dell Inspiron 8600 blev lavet med mange forskellige grafikkort:

ATI Mobility Radeon 9000
ATI Mobility Radeon 9600 Series
nVidia GeForce FX Go5200
nVidia GeForce FX Go5650
nVidia GeForce4 4200 Go

Men du kan gå ind på dell's hjemmeside og skrive dit servis tag ind (findes på undersiden), så kommer de rigtig driver frem til din computer:

http://support.euro.dell.com/support/downloads/index.aspx?c=dk&cs=dkdhs1&l=da&s=dhs

Held og lykke
Avatar billede f5 Nybegynder
15. november 2006 - 23:12 #3
Hvis jeg går ind på dells side og skriver mit service tag for jeg ca. 30 drivers at vælge mellem - ret frustrerende!!
Avatar billede simlau Nybegynder
15. november 2006 - 23:34 #4
Prøv lige at skriv dit servis tag her. Så ser jeg på det.
Avatar billede niels_hansen Praktikant
15. november 2006 - 23:46 #5
gå i bios på computeren, der står hvilket graffikort der sidder i.
Avatar billede f5 Nybegynder
16. november 2006 - 00:06 #6
Everest  klare det hele ... mange tak for alle svarene!
Vejmand - sender du ikke et svar?
Avatar billede vejmand Juniormester
16. november 2006 - 08:12 #7
Velbekomme, svar kommer her.  :-)
Avatar billede f5 Nybegynder
16. november 2006 - 10:25 #8
takker