Avatar billede wmtoole Nybegynder
15. november 2006 - 14:40 Der er 5 kommentarer

Begrænsning i rapport

Jeg har en database hvor jeg kan indtaste bueskydnings resultater.
Jeg har oprettet en forespørgsel som indeholder felterne:

Klub!Klubnavn Hold betegnelser!Hold betegnelse
Skytte!Skyttens navn Klasse!Hold kategori Skytte!Antal point

Så har jeg oprettet en rapport med gruperings og sorteringsniveauerne:

Hold betegnelse (stigende)
Klubnavn (stigende)
Antal point (faldende)
Rapporten indeholder også Skyttes navn

Problem: Rapporten danner en fin oversigt over alle hold betegnelser, klubber og skytter med deres skudte point men den tager naturligvis alle klubber med også selv om der er under 3 deltagere i klassen (hold betegnelse). Hvordan får jeg rapporten til kun at vise de klubber som har 3 eller flere skytter som deltager i klassen.
Avatar billede terry Ekspert
15. november 2006 - 14:46 #1
well somewhere along the line you need to include a count on how many "skytter" there are in the team and then a criteria which only selects those with 3 or more.
Avatar billede terry Ekspert
15. november 2006 - 14:46 #2
Its not easy to say exactly where you need to do this with out a better knowledge of your database
Avatar billede Slettet bruger
15. november 2006 - 22:10 #3
På det samme datagrundlag, som du har lavet din forespørgsel, laver du en ny forespørgsel. Her vælger du klubnavn, tæller skytternes navne (count) og under dette felts kriterie: >=3

Du åbner nu din oprindelige forespørgsel og tilføjer din en tabel (eller i dit tilfælde den nye forespørgsel) og laver en relation på klubnavn. Så skulle det virke!~)
Avatar billede wmtoole Nybegynder
16. november 2006 - 09:12 #4
Hej spg

Det lyder fornuftigt men HVORDAN laver man en count? Hvor skal den placeres og hvad er syntaksen?
Avatar billede Slettet bruger
16. november 2006 - 09:43 #5
Inde i forespørgselsview er der et summeringstegn oppe i menulinjen, hvis du trykker på den kan du se et group by felt, i dette felt har du flere muligheder, bl.a. count!~)