Avatar billede odie Nybegynder
15. november 2006 - 11:43 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Korrekt link i søgemaskiner med æ i linket ?

Jeg har et link på min hjemmeside:

Tekst: Stamtræ (på den danske del af siden)
Link: familytree.asp

Det korrekte link skal vel være stamtræ.asp/stamtrae.asp eller ? (stamtræ.asp er vel ikke smart at bruge, men hvad er så det mest korrekte at filnavnet skal være?)

På forhånd tak.

Mvh.
Odie
Avatar billede madx Nybegynder
15. november 2006 - 12:16 #1
jeg forstår ikke præcist dit problem

Du vil linke til en fil på din hjemmesiden om dit stamtræ. Hvis det er sagen så kan linkteksten være Stamtræ, Mit stamtræ eller hvad du nu synes.

Filen kan fint hedde stamtrae.asp, men ikke noget med æ,ø og å
Avatar billede madx Nybegynder
15. november 2006 - 12:18 #2
fx
<a href="/stamtrae.asp">Mit stamtr&aelig;</a>
Avatar billede odie Nybegynder
15. november 2006 - 12:23 #3
Det er selve filnavnet jeg godt vil have så korrekt som muligt. Selve teksten på linket burde jeg være korrekt :)

Men jeg prøver at ændre navnet på filen til : stamtrae.asp

Hvorfor jeg spørger er pga. http://www.eksperten.dk/artikler/837 vedr. allinanchor.

/odie
Avatar billede madx Nybegynder
15. november 2006 - 12:57 #4
nåe, sårn....

Indholdet af din fil vil betyde langt mere for din placering (går udfra at det er det der er formålet) end selv filnavnet.

Du kan let komme over i den modsatte ende og overoptimere, ved at der står "stamtræ/stamtrae" i alle led.
Avatar billede odie Nybegynder
15. november 2006 - 13:19 #5
Hmmmm oki.. Tror nu ikke at jeg over-optimerer på min side, men selvf. vil stamtrae.asp stå på hver side i menuen.

http://www.thelastcall.dk/html/familytree/familytree.asp

Det er nok så selve teksten jeg skal have kikket på.

Jeg takker for hjælpen. Hvis du har tid, har du så nogle gode råd til ændring i teksten på siden ?

Mvh.
Odie
Avatar billede madx Nybegynder
15. november 2006 - 15:42 #6
- takker for points :-)

Du skal jo ikke ændre txten bare for at ændre den - hvad er dit mål med siden?

Hvis det er at gøre slægtens navn synligt - overfor andre, der måske har aner i slægten, så er det nok mere det du skal fokusere på end "stamtræ"
Avatar billede odie Nybegynder
15. november 2006 - 15:53 #7
Formålet med stamtræ´s siden er at det naturligvis skal udbygges og at jeg så håber på at der er folk, som har informationer til stamtræet, som kontakter mig så jeg kan få det udvidet, hvilket allerede er lykkedes 3-4 gange :D, men vil godt have mere på ;)

/Odie
Avatar billede madx Nybegynder
15. november 2006 - 16:18 #8
lidt kortfattet er recepten at dit indhold er gjort søgemaskinevenligt og at der er unikt indhold på de enkelte sider - jeg ved ikke om dit ane-program er søgemaskinevenligt
Avatar billede odie Nybegynder
15. november 2006 - 16:22 #9
Okie.. Så lader jeg den være lidt og går i tænkeboks ;)

Selve opbygningen i stamtræet har jeg selv lavet i MySQL database/asp, så jeg har ikke noget specielt ane-/stamtræ´s program til at klare det.

Jeg takker mange gange for hjælpen.

/odie