Avatar billede kbodata Nybegynder
11. november 2006 - 17:41 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Hælp til C5 version 4.0 installation. Den forudsætter C-Drev

Hej
Jeg er igang med at installere en C5 Version 4.0 på en Windows 2000 server, som ikke har noget C:\drev men derimod et M:\drev.
Kan det virkelig passe at installationsprogrammet ikke kan klare det ?
Jeg får en fejl om at der er et ugyldigt C:\drev til trods for at programmet selv foreslår installation på M:\drevet ??
Avatar billede mariaf Juniormester
11. november 2006 - 18:41 #1
Du kan ikke installere over netværk, men skal installalere på den fysiske maskine, den skal ligge på. Når det er sagt, så kan du anvende M-drev ved at bruge "Ny brugertilpasset installation."
Avatar billede kbodata Nybegynder
11. november 2006 - 19:03 #2
Hej mariaf
Jeg sidder fysisk på serveren som har et lokaldrev som hedder M:. Jeg er logget ind som Administrator. Når C5 installationsprogrammet startes når jeg slet ikke frem til at jeg kan vælge "Ny brugertilpasset installation" inden den fejler med "Ugyldigt c:/drev"
Avatar billede mariaf Juniormester
11. november 2006 - 19:43 #3
Jeg har aldrig siddet på en maskine uden et c-drev, så jeg ved det faktisk ikke. Kan du ikke oprette et lille c-drev, som du så lukker igen efterfølgende?
Avatar billede kbodata Nybegynder
12. november 2006 - 08:26 #4
Jeg kan da prøve, men er det ikke lidt forældet hvis den ikke kan håndtere det ?
Avatar billede kbodata Nybegynder
12. november 2006 - 10:28 #5
Jeg har løst problemet ved at lave en share på m-drevet og mappe C: til denne share.
Så kørte det. Men jeg synes det er lidt primitivt at man i installationsprogrammet har "hardcodet" en reference til C:-drevet.
Avatar billede kbodata Nybegynder
12. november 2006 - 10:30 #6
Sagen er lukket
Avatar billede mariaf Juniormester
12. november 2006 - 18:30 #7
Jeg skal nok melde det ind - vi kan da rende ind i problemet en anden gang.