Avatar billede kbodata Nybegynder
11. november 2006 - 16:49 Der er 5 kommentarer og
4 løsninger

Klientinstallation C5 4.0

Hvad er fordelen ved at lave en klientinstallation. Kan man ikke bare pege på exe-filen via et short-cut ?
Avatar billede boris Mester
11. november 2006 - 16:51 #1
Hvis du har .net kan du så vidt jeg ved kopiere hele skidtet og åbne med exe
Avatar billede mariaf Juniormester
11. november 2006 - 18:37 #2
Jo du kan sagtens lave et shortcut, men den skal ligge på et mappet drev, ellers virker det ikke. Klientinstallation er godt, hvis du skal bruge odbc - så fungerer det uden videre.
Avatar billede kbodata Nybegynder
12. november 2006 - 10:32 #3
Vil det sige at hvis man IKKE skal bruge ODBC behøver man ikke at lave en klient installation for hver bruger.
Avatar billede kbodata Nybegynder
12. november 2006 - 10:45 #4
Boris, jeg forstår ikke hvad du mener. Hvad mener du med at "kopiere hele skidtet". Hvad er det man skal kopiere og hvorhen ?
Avatar billede mariaf Juniormester
12. november 2006 - 18:32 #5
Bruger du ikke odbc, så behøver du ikke klientinstallation.
Avatar billede kbodata Nybegynder
12. november 2006 - 20:36 #6
klientinstallationen lægger en .net framword 1.1 ind. Den skal vist bruges ved kørsel af en databasereduktion fra klienten. Det må være et andet argument for at installere den.
Avatar billede mariaf Juniormester
12. november 2006 - 21:47 #7
Nej.
Du kan godt reducere database fra klienten uden.
Avatar billede boris Mester
12. november 2006 - 23:02 #8
Jeg har været lidt væk, men svaret er, at du kan flytte hele mappen med C5 ind på en computer med .net framework uden at køre installation. Jeg har selv gjort det.
Avatar billede mariaf Juniormester
12. november 2006 - 23:45 #9
Jep, men det kræver admin-rettigheder, og det er noget juks senere.