Avatar billede michaeltryl Seniormester
09. november 2006 - 22:28 Der er 18 kommentarer og
4 løsninger

hjælp pagerank før 3 nu 0

Jeg har hjemmesiden
www.magiske-michael.dk
for under en uge siden havde den en pagerank på 3, men igår var den nede på nul.
jeg har lige lavet designet om sådan at den er bygget op med <div> istedet for <table>, men det havde jeg hørt kun skulle være en fordel da indholdet så kunne komme længere op i koden.
er der en som kan fortælle mig hvorfor min pagerank pludselig er dykket
Avatar billede keysersoze Guru
10. november 2006 - 00:03 #1
den har stadig pagerank 3 hos mig.
Avatar billede michaeltryl Seniormester
10. november 2006 - 00:08 #2
okay det er mærkeligt her er den på nul
Avatar billede hacked Nybegynder
10. november 2006 - 00:20 #3
Den har også 0 her.
Avatar billede michaeltryl Seniormester
10. november 2006 - 00:43 #4
mærkeligt er der nogen som kan fortælle hvordan det kan være?
Avatar billede roscoe27 Nybegynder
10. november 2006 - 06:10 #5
Google har mange forskellige Datacentre (DC). Alt afhængig af, hvilket DC du rammer på en given dag kan PageRank variere. Du kan teste, hvilke DC, der er opdateret med hvikle PageRanks her: http://www.seochat.com/?go=1&option=com_seotools&tool=9&url=www.magiske-michael.dk&imageverify=9qv64&timehsh=rrfLpJs%3D&submit=Check
Avatar billede keysersoze Guru
10. november 2006 - 08:09 #6
det er korrekt det med flere datacentre - men har du nogen idé om hvor korrekt det link du henviser til er for jeg har stadig PR3 her.
Avatar billede michaeltryl Seniormester
10. november 2006 - 10:47 #7
okay det havde været fedt hvis man kunne se hvornår de pageranks sidst var opdateret, sådan jeg kunne se om min er ved at falde til 0
Avatar billede michaeltryl Seniormester
10. november 2006 - 15:33 #8
det ser ud til den er ved at falde til 0, men er det en som kan komme med et bud på hvorfor den pludselig gør det?
Avatar billede roscoe27 Nybegynder
10. november 2006 - 16:57 #9
Googles DataCentre (egentlig bare en masse servere) bliver ikke alle opdateret på samme tid. Jeg er 99% sikker på, at din PR på 3, er det den ender med at blive, når alle DC er opdateret. Matt Cutts fra Google har skrevet om det den 19/10-06 : http://www.mattcutts.com/blog/more-weather-reporting/

Jeg har selv en side, der i ca. 1 måned har svinget mellem Pr 0 og 6 - og jeg er sikker på, at den ender med at blive en sekser, når Google falder til ro.
Avatar billede michaeltryl Seniormester
10. november 2006 - 17:14 #10
Avatar billede roscoe27 Nybegynder
10. november 2006 - 17:22 #11
Jeps, og jeg skal også lige korrigere min sidste kommentar:

Hvis du i længere tid har haft en PR3 er du på vej til 0.

Hvis du kun kortvarigt har obsereveret, at der skiftes mellem 0 og 3 er du på vej mod en PR3.
Avatar billede michaeltryl Seniormester
10. november 2006 - 18:01 #12
okay jeg afventer og ser hvad der sker om noget tid så for jeg har i over et halvt år kun observeret en PG på 3 og først her den anden dag så jeg så at den var på 0
hvis i alle kommer med svar skal i få point
Avatar billede madx Nybegynder
10. november 2006 - 19:57 #13
Både det ene og det andet er korrekt, men desværre - du er på vej til 0 i PR.

Google scwitcher mellem deres datacentre ved at bruge Nettet DNS-servere til at route deres trafik. De anvender en TTL på kun 240 sekunder, mens andre normalt anvender 86400 sekunder, som er et døgn. Dvs. at de kan flytte søgetrafik fra ét datacenter til et andet i løbet af 4 minutter og derved undgå flaskehalse.

Så det ene øjeblik har du været koblet til et datecenter med gl. PR, det næste til et DC med opdateret PR.

Du skrev "hjælp" i overskiften, men udover en forklaring kan du nok ikke få væsentlig mere hjælp.
Avatar billede michaeltryl Seniormester
10. november 2006 - 19:59 #14
okay vil i mene det vil hjælpe og gå tilbage til det gamle design der var lavet med <table> istedet for det i <div>
Avatar billede madx Nybegynder
11. november 2006 - 09:05 #15
Umiddelbart er der igen sammenhæng ml. PR og kode. Meeeen, det kan jo være at din kode er fanget af et af Google's filtre så du simpelthen er banned. Sites der smides på porten vil have PR 0.

Som svar - ja, jeg tror din kode er for "unaturlig" for Google - div's giver megen fleksibilitet, og det er netop det der hos Google kan falde på den forkerte site af deres filtre. Havde du haft mængde af links fra velrenomerede sites, ville Google formentlig se bort fra at der anvendtes div's - det er kombinationen, der sender dig ud.

Jeg koder selv kun i begrænset omfang i div.
Avatar billede michaeltryl Seniormester
11. november 2006 - 10:00 #16
okay jeg prøver og vende tilbage til tabeller så
Avatar billede michaeltryl Seniormester
11. november 2006 - 10:00 #17
er der flere der vil have point
Avatar billede michaeltryl Seniormester
26. november 2006 - 10:42 #18
som info til andre med dette problem kan jeg nu fortælle at det ser ud til min pagerank igen er på vej mod de tre.
Dette sker efter jeg igen har lavet min side ved hjælp af tabeller istedet for div.
igen tak for hurtig og god hjælp
Avatar billede roscoe27 Nybegynder
26. november 2006 - 11:17 #19
Tabeller eller ej har absolut intet med Googles PageRank at gøre. PR har udelukkende at gøre med hvor mange indgående og udgående links en given side har.
Avatar billede michaeltryl Seniormester
26. november 2006 - 11:24 #20
okay bare mærkeligt at det går fra 3 til nul efter jeg lavede designet med div og nu, efter jeghar lavet det med tabeller igen, er den på vej til 3
Avatar billede roscoe27 Nybegynder
26. november 2006 - 11:29 #21
Det er et tilfælde, men du kan være 100% sikker på, at det intet har med hinanden at gøre. Læs eventuelt googles egen kommentarer til PR http://www.google.com/technology/index.html
Avatar billede michaeltryl Seniormester
26. november 2006 - 11:34 #22
Der kan man bare se så lærte jeg også noget idag tak for det