Avatar billede zybe Nybegynder
08. november 2006 - 14:13 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Ikke på Google - Intern server fejl

Hej

Se evt. tidligere spørgsmål http://www.eksperten.dk/spm/733847

Har lavet en webshop til en bekendt - www.mykidz.dk Den er lavet i OsCommerce og ligger hos I123.dk.

Af en eller anden grund bliver siden ikke optaget på Google. Jeg har indsendt Sitemap, tilmeldt den osv. Jeg har tilmeldt siden til Google Webmastertools hvor jeg kan se at Google ret ofte er forbi siden, men ikke tager den med da den får en "Intern Server fejl 500".

Jeg kan simpelthen ikke forstå hvad grunden er??!!

Jeg har nu også opdaget at jeg får samme type fejl hvis jeg prøver at validere den på http://validator.w3.org/check?uri=www.mykidz.dk

Er der nogen der kan hjælpe mig med hvad fejlen kan være og hvordan jeg kan rette den!

På forhånd tak
Avatar billede madx Nybegynder
08. november 2006 - 16:21 #1
Sålænge du får en 500-fejl, får du næppe Google "i gear". Du må tale med din koder, evt. webhotellet og få rettet 500-fejlen.

Det er en forudsætning for al organisk SEO, at sitet er tilgængeligt og sender en status kode 200 i headeren. Måske er websitet ikke så stabilt, som det ser ud til.

Når det så er ping-pong, så tager det sin tid at få synlighed.
Avatar billede zybe Nybegynder
08. november 2006 - 19:14 #2
Ja, men er der nogen der kan hjælpe mig med at finde ud af hvad fejlen kan være?
Avatar billede zybe Nybegynder
08. november 2006 - 19:35 #3
Jeg har selv "kodet" siden og det er ikke derfor tror. For da den lå på mit eget webhotel blev siden fint optaget på Google.

Nogen ide om hvad der kan være galt med webhotellet?
Avatar billede madx Nybegynder
08. november 2006 - 19:55 #4
Har prøvet at scanne 3 niveauer - siderne bliver sprøjtet ud.

Kan du genskabe den fejl Google siger den får?

Er det bestemte tidspunkter af døgnet, ugen eller? Altså er der et system i fejlene.

Webhotellers hardware kan være af meget svingende kvalitet - er du på en af deres nye servere? Ligger du sammen med andre krævende webhoteller..., der kan influere på performance
Avatar billede zybe Nybegynder
08. november 2006 - 20:11 #5
Er netop blevet flyttet til en pro løsning så det burde ikke være problemet.

Det er et konstant problem. Der er aldrig fejl (Har i hvert fald ikke oplevet) når man bare besøger siden. Det lader til at det kun er Google og W3 validator og lign. der får fejl.

Har lige fundet en access log fra I123. I den kan jeg se en masse af dem her:

66.249.66.35 - - [08/Nov/2006:13:05:02 +0100] "HEAD / HTTP/1.1" 500 - "-" "Mozilla/5.0 (compatible; Googlebot/2.1; +http://www.google.com/bot.html)"
66.249.66.35 - - [08/Nov/2006:13:05:13 +0100] "HEAD / HTTP/1.1" 500 - "-" "Mozilla/5.0 (compatible; Googlebot/2.1; +http://www.google.com/bot.html)"
Avatar billede madx Nybegynder
09. november 2006 - 17:10 #6
Som bruger får jeg en individuel ID, f.eks.

http://www.mykidz.dk/index.php?cPath=21&osCsid=d1fffc04528c6126838d6c97430307bf

Samme side, anden session
http://www.mykidz.dk/index.php?cPath=21&osCsid=b17581584cfa2c1f29e5865a58b7e96e

Slås id'en i stykker responserer siden stadig med indhold.

Man kan håbe - men ikke være sikker på - at robotten ikke forvirres af ID'en. Den vil jo ende med at crawle samme siden igen når session er sluppet og en ny starter. Det sender den på overarbejde, og den må give op. Det giver ikke nødvendigvis en 500-fejl - men det er ikke så heldigt.

Google skriver i deres retningslinier, at de ikke med sikkerhed kan crawle dynamiske URL'er

Hvordan ser dit sitemap ud - er der ID'er med?

Har du prøvet at nedsætte antallet af URL'er til crawl?

I Googles webmaster-tool kan du nedsætte crawlhastigheden - har du prøvet det?

Har checket msn - den crawler heller ikke dit site.

Så det er nok internt på sitet fejlen skal findes, forstået på den måde at det ikke er noget robotterne kommer med - siden begge robotter holder sig væk.

Er der overhovedet nogen robotter der crawler?

Iøvrigt kan dit site også tilgåes uden www, dvs. http://mykidz.dk - du bør have én og kun én URL til enhver side. Ikke både med og uden www. Det kan vist justeres i webmastertools...
Avatar billede zybe Nybegynder
09. november 2006 - 17:42 #7
Brugte en del af aftenen igår på at arbejde med det. Fandt ud af at det var index filen Google ikke kunne lide på I123. Når siden ligger på mit eget webhotel kan den fint arbejde sig igennem men åbenbart ikke ved I123. Der lå noget php script i starten af index filen. Det har jeg nu fjernet og lagt i en seperat fil. Så nu får jeg ikke en fejl 500 ved W3 validator i hvert fald, så jeg tror også Google kan tygge sig igennem :)

Du skal tak for hjælpen i hvert fald.

Fortsat god aften
Avatar billede madx Nybegynder
09. november 2006 - 21:03 #8
- og tak for point :-)

ja, vi måtte da godt nok ud i hjørnene - det er nogen gange det mest tricki der kan stoppe legen - held og lykke med det