Avatar billede madsmpedersen Nybegynder
02. november 2006 - 11:07 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor kan jeg ikke finde min hjemmeside med Google

For fire måneder siden tilføjede jeg manuelt min side "madsp.dk" til google.
For en måned siden, da siden stadig ikke var tilføjet oprettede jeg en googlekonto og uploadede et sitemap.
Men eneste måde at finde siden på er stadig at søge efter "site:madsp.dk".
Hvad kan jeg gøre?
Med venlig hilsen
Mads
Avatar billede madsmpedersen Nybegynder
02. november 2006 - 11:09 #1
Lige en tilføjelse. Når jeg åbner min googlekonto står der følgende
- Sider fra dit websted er medtaget i Googles indeks. Se Indeks-statistik.    [?]
- Googlebot har senest opnået adgang til din hjemmeside den 2006-10-21.
- Du har indsendt 1 Sitemaps. Der er ingen Sitemap-fejl.
Avatar billede vejmand Juniormester
02. november 2006 - 11:16 #2
Det er muligt jeg har misforstået spørgsmålet, men hvis jeg søger efter madsp på Google, kommer siden op på side 5
http://www.google.dk/search?q=madsp&hl=da&hs=yEZ&lr=lang_da&client=firefox-a&rls=org.mozilla:da-DK:official_s&start=40&sa=N
Avatar billede goose Nybegynder
02. november 2006 - 11:45 #3
Det er fordi dit site er lavet i frames.

Søgemaskinerne kan ikke følge indholdet i dine frames og derfor bliver dit site ikke indekseret da der ikke er noget tekstindhold på det.

Fjern dine frames eller indsæt en <noframes> sektion der indeholder links til dine enkelte sider.

Det bedste ville helt klart være, at fjerne dine frames og så ellers få nogle til at linke til dig.

En manuel tilmelding til Google fører normalt ikke til noget som helst.

/Goose
Avatar billede madsmpedersen Nybegynder
02. november 2006 - 12:05 #4
->Goose
Det lyder fornuftigt.
Dvs. jeg skal lave mine frames om til en tabel, skrive menuen+top/bundbillede på hver side, og hente alt, hver gang man skifter side. Er det korrekt
Avatar billede goose Nybegynder
02. november 2006 - 12:36 #5
Det vil klart være en bedre løsning, så har du også navigering med på alle sider.

Prøv og åbne én af dine nuværende sider, f.eks.: http://madsp.dk/ensiriusmand.htm så kan du se det ikke er særligt hensigtmæssigt.

/Goose
Avatar billede jokkejensen Novice
02. november 2006 - 12:47 #6
Indexering på google har intet at gøre med frames eller ej, frames sksal nok blive indexeret - bare knapt så heldigt, hvis man ikke forsøger at undgå af de framede sider kan requestes alene.

Mit bud er at din side ligger i google.com sandbox - og den kommer du kun ud af med tålmodighed, og flere externe links. - Du skal med andre ord forsøge at hæve din PR hos google.com ..

Du har INGEN externe links - det eneste der referere til din side, som er indexeret er : www.garderne.dk/andersb/htx-listen/visning.php

Og det er ikke meget..

Skab links, skriv i kataloger, skriv i gæstebøger mm.
Avatar billede jokkejensen Novice
02. november 2006 - 12:50 #7
Avatar billede madsmpedersen Nybegynder
02. november 2006 - 15:54 #8
Nu har jeg fjernet frames'ne og væbner jeg mig med tålmodighed.
->Hvis du skriver et svar, deler jeg pointne mellem jer
Avatar billede madsmpedersen Nybegynder
03. november 2006 - 09:08 #9
Jeg prøver lige igen
->jokkejensen
Hvis du skriver et svar, deler jeg pointne mellem jer
Avatar billede goose Nybegynder
03. november 2006 - 10:29 #10
Husk lige at give de enkelte sider et titel-tag, det er det allervigtigste på hele din hjemmeside.

Husk, at titlen skal stemme overens med indholdet på den enkelte side.

Derudover bør du nok lige sikre dig, at dine sider validerer rent kodemæssigt.

/Goose
Avatar billede madsmpedersen Nybegynder
03. november 2006 - 10:35 #11
Øhh, validerer???
Avatar billede goose Nybegynder
03. november 2006 - 10:56 #12
Avatar billede madsmpedersen Nybegynder
03. november 2006 - 11:56 #13
Jah, jeg kan godt se at der var et par fejl.
Tak for hjælpen, håber det hjælper.
Avatar billede goose Nybegynder
03. november 2006 - 13:24 #14
Tak for point.

jokkejensen >> skriv lige hvis du vil have del i pointene, så laver jeg et spørgsmål.

/Goose