Avatar billede jacoberen Nybegynder
01. november 2006 - 14:38 Der er 4 kommentarer

Spændingregulatore i serie

Hej

Hvordan forbinder man spændingsregulatore i serie?
Jeg skal forbinde 5 78S12 spændingregulatore, så jeg kan trække 10A tilsammen ud af dem? Men hvordan forbinder man lige det?

Mvh Jacob
Avatar billede t-bee Novice
01. november 2006 - 14:50 #1
Jeg ville nok forsøge mig med at forbinde dem parallelt, altså sætte ens ben sammen. Det er hvis spændingen er rigtig nok, og du bare skal trække mere strøm.
Avatar billede oz3tl Nybegynder
01. november 2006 - 16:24 #2
Sådan kan du ikke gøre hvis det skal virke ordentligt, så skal du kun bruge en og så styre 2 - 3 transistorer med den og husk så en serie modstand på 0,1 ohm i serie med emiotteren på hver af transistorerne.

M.V.H.
TLV
Avatar billede niels_hansen Praktikant
01. november 2006 - 18:02 #3
det nytter ikke at sætte dem i serie (det vil ikke virke), nu skriver du ikke til hvad det skal bruges, men der er måder at lave det på der er meget billigere på.

Den metode oz3tl beskriver er den rigtige måde at gøre det på.
Avatar billede oz3tl Nybegynder
17. februar 2007 - 23:28 #4
Nu burde der være kommet evt. ? fra spørgeren så nu prøver jeg at lægge et svar.

M.V.H.
TLV