Avatar billede apo Praktikant
30. oktober 2006 - 15:10 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Eksperten SEO "Poll"

Jeg synes at det vil være interessant at få belyst omtrent hvor mange brugere på Eksperten, der egentlig benytter sig af denne kategori (Søgemaskiner).

Formålet med denne simple 'undersøgelse' er, at finde ud af om det en kategori, som egentlig kan bruges til, at blive klogere på søgemaskineoptimering? Har kategorien en værdi for dem, som benytter den? Er vi flere end 4-5 stykker, der kigger forbi?

Så hvis du ser dette spørgsmål, så giv dig til kende og fortæl om du bruger kategorien til at oprette spørgsmål, hjælpe i spørgsmål eller om du blot kigger andre over skulderen :o)

For mit eget vedkommende har jeg både oprettet spørgsmål, hjulpet i spørgsmål (hvor jeg kan) og er af og til 'fluen på væggen' i de forskellige spørgsmål.
Avatar billede hacked Nybegynder
30. oktober 2006 - 16:37 #1
Når jeg spotter et søgemaskine-spørgsmål i spørgsmålsoversigt, kigger jeg gerne med. :)
Avatar billede keysersoze Guru
30. oktober 2006 - 18:16 #2
mest af alt er jeg en flue på skærmen men jeg svarer da også i ny og næ - mange gange er de svar der er krævet forholdsvis komplekse og ikke alle gider læser de artikler der kan refereres til så derfor hænger jeg sådan set bare med for at høre hvad der (måske) sker af nye ting.
Avatar billede madx Nybegynder
30. oktober 2006 - 18:22 #3
Voffor kigger du ikke bare tilbage på de seneste 10-20 indlæg - så har du da et konkret svar ;o)
Avatar billede bufferzone Praktikant
30. oktober 2006 - 18:24 #4
ditto apo
Avatar billede bufferzone Praktikant
30. oktober 2006 - 18:27 #5
Lidt relevant spam:

Vi er to SEO'ere som er i gang med at lave et SEO BOF i københavnsområdet

(BOF = Birds of a feather = et uformelt møde af ligesindede, uden forpligtielser, til meningsudveksling og fagrelevant samvær i den virkelige verden)
Avatar billede apo Praktikant
30. oktober 2006 - 18:35 #6
madx og bufferzone > Det har jeg selvfølgelig gjort ;o) Men dér kan jeg ikke se dem som blot læser med i indlæggene (de 'usynlige' brugere).

En anden årsag til denne 'poll' er også at finde ud af hvor stor interesse der er for kategorien, og om dem der bruger kategorien (eller kigger med) får noget brugbart ud af spørgsmål og indlæggene.
Avatar billede apo Praktikant
30. oktober 2006 - 18:48 #7
bufferzone > Det lyder interessant med et SEO BOF.

Endnu en årsag til at jeg oprettede spørgsmålet her, er et forsøg på at måle temperaturen for, at se hvor stor interessen for SEO er i Danmark, og om Ekspertens Søgemaskinekategori er den, der er mest benyttede på nettet. Jeg har set at der findes danske SEO-fora på nettet, men mit indtryk er at de ikke benyttes så ofte (dem jeg har set virker ret øde).

Jeg bruger selv tid på at læse indlæg på Webmasterworld.com, hvor man få en masse nyttige informationer om søgemaskineoptimering og lignende. Og selv om jeg får meget ud af at læse med der, synes jeg alligevel at det er ærgerligt at man ikke oplever den samme intensitet på danske netfora for SEO.
Avatar billede keysersoze Guru
30. oktober 2006 - 19:16 #8
jeg har utrolig stor interesse i SEO - desværre indgår der bare ikke særlig meget SEO i mange af de opgaver jeg sidder med så alt jeg kan gøre er at lave det "lette" arbejde, altså forsøge at bruge koden/tags korrekt og generelt lave en tilgængelig side men altså uden at gå specielt i dybden med det for at det statig kan betale sig for os at lave.

Jeg får desværre aldrig læst på andre fora udover amino.dk hvor der også er lidt SEO - til gengæld spørger jeg mig lidt rundt omkring hvis der endelig er et "problem" der skal løses... bla skal jeg inden for nogle måneder (forhåbentlig) lancere et site hvor SEO er utrolig vigtigt og så stikker jeg nok næsen lidt frem for at få en update på hvad der er sket og finde ud af hvad vi kan gøre på det tidspunkt.

En SEO BOF lyder super spændende hvis det ellers kan passes ind i mine planer og wannabees som mig også kan være med :)
Avatar billede apo Praktikant
30. oktober 2006 - 19:30 #9
keysersoze > Jeg er heller ikke prof. eller noget der tilnærmelsesvis ligner. Men jeg har inden for de seneste år fattet stor interesse for emnet SEO, og lærer mere for hver dag der går :o)
Avatar billede keysersoze Guru
30. oktober 2006 - 20:43 #10
apo > er du på messenger? hvis - så fang med evt på kim@soze.dk
Avatar billede keysersoze Guru
30. oktober 2006 - 20:43 #11
med = mig
Avatar billede apo Praktikant
31. oktober 2006 - 00:55 #12
Jeg har fjernet messenger for lang tid siden. Men jeg kan kontaktes via: creativeseo [at] gmail.com - Lige oprettet i dag, og mailnavnet passer jo godt til emnet :o)
Avatar billede goose Nybegynder
31. oktober 2006 - 07:55 #13
bufferzone >> lyder vældigt interessant, kan du give yderligere info og er der plads til en novice?

apo >> Jeg suger det jeg kan og hjælper det jeg kan, så ja, jeg deltager :o)
Desværre ser jeg tit, at folk bruger denne kategori når de ikke kan finde en driver til f.eks. et grafikkort eller lign. på søgemaskinerne :o/

/Goose
Avatar billede bufferzone Praktikant
31. oktober 2006 - 08:17 #14
Det vil blive invite only og vi er ved at samle adresser både her på eksperten og på amino. Vi er ikke kommet ret langt endnu, vi skal bl.a. have fundet et sted at være og da det netop skal være uafhængigt og uforpligtende, er det vigtigt at det er gratis i hvert tilfælde første gang.

Den der er aktive i denne kategori vil med stor sikkerhed blive inviteret.
Avatar billede apo Praktikant
31. oktober 2006 - 16:05 #15
goose > Ja, desværre er der efterhånden mange (synes jeg), der kaster driver-spørgsmål og lignende ikke-SEO-spørgsmål af her i kategorien. Det er ret ærgerligt.

Men det er rigtig godt at se at vi i det mindste er nogle stykker på Eksperten, der interesserer sig for SEO :o)

bufferzone > Det lyder spændende, og ja, det behøver jo ikke at koste noget videre. Man kan jo selv medbringe lidt spiseligt og lidt drikkevarer.
Avatar billede apo Praktikant
11. november 2006 - 16:07 #16
Nå, jeg lukker her - vi er åbenbart ikke flere end dem, der har givet sig til kende her.

bufferzone > Nu har du også min mail-adresse, så du kan bare give besked et stykke tid inden det bliver aktuelt med det SEO BOF.