Avatar billede ole007 Nybegynder
28. oktober 2006 - 21:44 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Fryser under XP inst.

Hej.
Jeg har formateret en pc fra noget familie, og forsøger at installere XP home incl SP2 men den bliver ved med at fryse når der mangler ca 35 min, nogenlunde samme sted hver gang. Hvad kan være galt?? Er det en hardware fejl? maskinen er ikke nogen hurtigløber, Pentium 3 1 GHz. Nogen der har et forslag, skal han købe en ny, og spare mig for at rode mere, eller har jeg overset noget.PS Jeg er ingen haj til det alt for tekniske. Hilsen Ole
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
28. oktober 2006 - 22:04 #1
det lyder som om der er problemer med harddisken :)
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
28. oktober 2006 - 22:06 #2
prøv under installationen hvor du vælger disk.

vælg L for at slette partitionen -> E for at bekræfte. der efter O for at oprette en ny partition og formater denne.
Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2006 - 22:07 #3
hvis det er i starten af installationen kan det være fordi at computeren søger efter hardware,  dette bør dog ikke vare mere end MAX 15 min, og så har den også fåët lidt tid ekstra !
Prøv eventuelt at rengøre din xp cd i lunkent sæbevand, og lad den tørre !
eller skift til en anden installations cd hvis det er muligt !
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
28. oktober 2006 - 22:07 #4
laver den så det samme nummer med at fryse?
Avatar billede ole007 Nybegynder
29. oktober 2006 - 06:21 #6
Det er når den tilfører "enheder" den fryser, altså lang tid efter at den har smidt en masse filer over på HD med blå skærm, så det er temmelig sent i forløbet. Har prøvet med en anden installations cd, men den frøs same sted. Vil prøve at slette partitionen, og oprette en ny.
Avatar billede Slettet bruger
29. oktober 2006 - 06:51 #7
Jeg er 99% sikker på at det skyldes ramfejl, XP er hysterisk med ramfejl under installationen, hvis der er mere end en ramblok i maskinen så prøv at fjerne den ene under installationen og hvis det ikke hjælper så byt dem om
Avatar billede ole007 Nybegynder
29. oktober 2006 - 17:31 #8
Har prøvet med en ny ramblok, uden held, samt at slette partitionen, og oprette en ny, men den fryser stadig samme sted. Kan det være noget i Bios opsætningen der driller?
Avatar billede Slettet bruger
29. oktober 2006 - 17:49 #9
Nej det tror jeg slet ikke på du kunne overveje at gi disken en gang killdisk - guide på http://www.it-knowlegde.dk/killdisk.html
Avatar billede ole007 Nybegynder
29. oktober 2006 - 22:17 #10
Hmm det har jeg gjort nu, men den fryser stadig samme sted. Jeg har snart ikke mere hår tilbage på hovedet :O(
29. oktober 2006 - 23:06 #11
Load BIOS Default
Udtag alt (foreløbig unødvendig) hardware
Avatar billede ole007 Nybegynder
30. oktober 2006 - 08:58 #12
Det har jeg prøvet, desværre uden held.
Avatar billede Slettet bruger
25. februar 2007 - 21:55 #13
Tid til at lukke??
Avatar billede ole007 Nybegynder
25. februar 2007 - 23:07 #14
god ide, hvordan gør jeg det?
Avatar billede Slettet bruger
26. februar 2007 - 07:58 #15
Nu lægger jeg et svar, det kan du acceptere eller afvise, du kan bede andre om et svar eller du kanselv oprette et svar. Hvad du end vælger så accepterer du og så er tråden lukket