Avatar billede madsmpedersen Nybegynder
27. oktober 2006 - 10:45 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Vælge printer med commondialog

Hvordan får jeg

commondialog1.showprinter
printer.print "Hej"
printer.enddoc

til at udskrive på den printer jeg har valgt i commondialog
Med venlig hilsen
Mads
Avatar billede hiks Nybegynder
28. oktober 2006 - 13:41 #1
du er ude i sådan noget her - vil jeg forestille mig. Grunden står forklaret i linket:

http://support.microsoft.com/kb/322710

Alternativt kan du selv lave en lignende form og så liste printere på systemet.

/hiks
Avatar billede martin_moth Mester
01. november 2006 - 10:19 #2
commondialog bruges kun til at hente navnet på den printer du vil bruge, den fil du vil åbne/gemme eller hvad du nu har gang i. commondialog kan bruges til en hel masse.

.showprinter loader bare den der printdialog du kender fra windows, og gemmer de indstillinger du nu vælger når du trykker OK

Herefter sker der intet!!!

For du skal selv sætte printerprocessen i gang, ved at bruge

commondialog.xxx

hvor xxx kan være .printername, .frompage, .topage - se selv hvad du kan vælge imellem - dette er ud fra hukommelsen.

Så . Commondialog igangsætter intet, bruges kun til at vise en dialogbox, og gemme indstillingerne brugeren vælger, så du selv derefter kan kode f.eks. hvad der skal printes osv., og benytte brugerens valg til at printe tingene på den valgte printer, de valgte sider osv.
Avatar billede madsmpedersen Nybegynder
01. november 2006 - 14:03 #3
-> Martin Moth
Ja, men mit problem er bare at commondialog ikke har egenskaben "printername".
Jeg troede jeg kunne bruge commondialog.hdc til at identificere den valgte printer, men når jeg forsøger at sammenligne med printer.hdc får jeg ingen sammenfald, da printer.hdc genererer et nyt tal hver gang den kaldes.
Avatar billede madsmpedersen Nybegynder
01. november 2006 - 14:05 #4
Tak til hiks. Jeg tror der er hvad jeg skal bruge. Hvis du sender et svar får du pointene
Avatar billede hiks Nybegynder
01. november 2006 - 14:33 #5
svar!

/hiks