Avatar billede snie97 Nybegynder
26. oktober 2006 - 09:08 Der er 6 kommentarer

Too many client tasks

Hej

Jeg er begyndt at få denne fejl mere og mere på mine hjemmesider...

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e4d'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Too many client tasks.

/includes/adovbs.asp, line 16

Hvad skyldes det?

Linje 14, 15 og 16 er følgende:
Set objConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
strDSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};Exclusive=1;HDR=yes;DBQ=" & Server.MapPath("/includes/funnytoys.mdb")
objConn.Open strDSN

Jeg lukker forbindelserne i bunden af alle siderne...
Avatar billede fennec Nybegynder
26. oktober 2006 - 09:26 #1
Jeg har set folk anbefale at bruge en OLEDB connection i stedet:
"Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" & Server.Mappath("/includes/funnytoys.mdb")

http://www.frontpagewebmaster.com/m_176507/tm.htm
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
26. oktober 2006 - 12:33 #2
Husker du at lukke din connection igen og Set objConn = Nothing?

Alle objekter skal lukkes ...
Avatar billede snie97 Nybegynder
26. oktober 2006 - 13:15 #3
Ja, objConn bliver også lukket...

Jeg har prøvet lidt med OLEDB i stedet, men den giver en masse unspecified errors. Jeg har tjekket efter om jeg bruger "forbudte ord", men kan ikke umiddelbart se at jeg gør det. (Tvivler også på det, da jeg kalder mine felter fx. brugerNavn, brugerPassword osv.)
Avatar billede fennec Nybegynder
26. oktober 2006 - 13:22 #4
Noget helt andet...
Hvorfor har du "Exclusive=1;HDR=yes;" på din connection??
En standard connection behøver ikke disse.
Avatar billede goose Nybegynder
27. oktober 2006 - 08:01 #5
Nu kan det jo også skyldes, at der er andre sites på samme server der ikke får lukket deres connections ordentligt.

Med mindre dit site ligger i sin egen applikation pool deles i normalt om access driveren.

/Goose
Avatar billede fennec Nybegynder
27. oktober 2006 - 08:38 #6
Husker du også at lukke DB forbindelsen foran dine redirects (hvis du har sådan nogle)??

En redirect afbryder nemlig ASP'en også får du ikke affyret close funktionen.