Avatar billede t_bjor Nybegynder
19. maj 2001 - 20:16 Der er 43 kommentarer og
1 løsning

Kan man sikre mapper i W2k?

Hey - Jeg har altid undret mig over en ting i Windows, og nu ønsker jeg svar:

Kan man ligge adgangskode ind på mapper i Windows?

Jeg har kun en bruger i Windows, og undgår gerne at skulle lave flere.

F.eks. bare sådan at hvis min bror prøver at åbne mappen, så beder den om en adgangskode - hvis der nu er ting, han ikke skal ind til!

/Tore
Avatar billede webmasterdk Praktikant
19. maj 2001 - 20:22 #1
ja, det kan du hvis du har ntfs som partions type, det kan ikke lade sig gøre på fat32
Avatar billede t_bjor Nybegynder
19. maj 2001 - 20:24 #2
Ja, jeg mener jeg har ntfs, men HVORDAN gør jeg?
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
19. maj 2001 - 20:24 #3
Ja hvis duhar NTFS skal du blot højreklikke på en mappe og så er der et faneblad der hedder security.
Avatar billede t_bjor Nybegynder
19. maj 2001 - 20:29 #4
Jeg kan gå ind i egenskaber, og så sikkerhed, men hvad så derfra? Hvordan får jeg sat adgangskode ind?

Enkelt svar - svaret får pointene! :)
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
19. maj 2001 - 20:33 #5
fjern everyone som bruger op add dig selv som bruger.
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
19. maj 2001 - 20:35 #6
og giv dig selv alle rettigheder. Altså vælg \"Allow\" til alle til.
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
19. maj 2001 - 20:35 #7
alle ting til...

even
Avatar billede t_bjor Nybegynder
19. maj 2001 - 20:41 #8
Hm - er ikke helt med! Det er den danske version jeg sidder med!

Der er både:

Administrator
System
Tore1

...som brugere!

Jeg kan godt tilføje og fjerne nye.
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
19. maj 2001 - 20:46 #9
Du skal vælge den bruger som du er logget på med. Altså hvis det kun er dig der skal have adgang så skal du vælge den bruger du logger ind med. Hvilken du logger ind med ved jeg jo ikke.
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
19. maj 2001 - 20:48 #10
Men hvis din bror logger ind med samme bruger som dig så skal du oprette en ny bruger og password og så vælge ham som den eneste der har adgang til mappen.

Du skal bare være opmærksom på at hvis din bror bruger samme bruger som dig så vil den jo huske passwordet, derfor kræver det at du logger ud hver gang alligevel...
Avatar billede t_bjor Nybegynder
19. maj 2001 - 20:49 #11
Jeg logger ind som Tore1!

MEN... derinde - hvis jeg trykker tilføj, laver den så en ny bruger til Windows som han skal logge ind med?
Avatar billede t_bjor Nybegynder
19. maj 2001 - 20:49 #12
Altså når Windows starter!
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
19. maj 2001 - 20:51 #13
du skal ikke lave en ny bruger!!!!!
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
19. maj 2001 - 20:52 #14
hvad logger din bror ind som! Du hjælper ikke meget selv her...
Avatar billede t_bjor Nybegynder
19. maj 2001 - 20:54 #15
Sorry - men er ny med det her bruger halløjsa her i Windows!

Vi logger ind med den SAMME bruger, som vi altid har gjort!
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
19. maj 2001 - 20:57 #16
Det med samme bruger siger du først nu :)

Logger du ud når du er færdig med at bruge computeren?

Det skal siges at hvis i bruger samme bruger og derved har samme rettigheder så kan han til enhver tid gå ind og slå passwordet fra.
Avatar billede t_bjor Nybegynder
19. maj 2001 - 21:00 #17
Nej, jeg lukker bare computeren, når jeg ikke skal bruge den mere!

Okay - det lyder som om der skal laves en ny bruger til uvedkommende! Kan vi ikke snakke over ICQ? 117391075
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
19. maj 2001 - 21:04 #18
Vi må ikke bruge ICQ.

Ja opret en bruger til din bror som han skal logge ind med.
Avatar billede t_bjor Nybegynder
19. maj 2001 - 21:06 #19
Øhm... ikke bruger ICQ? Det er jeg da helt alene om at bestemme om jeg vil!

Så skriv dit ICQ nr. til tore@mail.dk , så kan vi bare skrive hvad vi fandt ud af, og du kan få pointne, hvis det virker!

Jeg har prøvet det der med at lave brugere før i W98, men det gik galt, så gider du ikke lige kort forklare præcist hvad er skal gøres?
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
19. maj 2001 - 21:09 #20
Ekspertens regler siger at svaret skal finde sted herinde og ikke på ICQ.

Avatar billede ®azzer® Nybegynder
19. maj 2001 - 21:12 #21
Du sagde længere oppe at du godt kunne oprette brugere.

Men højreklik på denne computer og vælg egenskaber. klik på fanebladet user profiles og s åbør resten være en formsag.
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
19. maj 2001 - 21:13 #22
ups nej sorry...
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
19. maj 2001 - 21:13 #23
du skal ind i :

kontrol panel > users and password >
Avatar billede t_bjor Nybegynder
20. maj 2001 - 12:30 #24
Jeg HAR fundet ud af det!
Avatar billede t_bjor Nybegynder
20. maj 2001 - 12:30 #25
Skulle være svar! :)
Avatar billede annikadk Nybegynder
20. maj 2001 - 12:58 #26
normalt er det alm. høflighed at dele point ud mellem de deltagere som har hjulpet!!
de har trods alt vejledt dig og brugt tid på at guide og forklare!
Avatar billede t_bjor Nybegynder
20. maj 2001 - 16:01 #27
Øh nej - Han stoppede lige pludseligt, og jeg kunne ikke bruge HANS svar til noget som helst, da der skulle en mere detaljeret forklaring til, som jeg fik af en anden, som ikke indblandede Eksperten!

Og de point der - kan I ikke bare glemme dem? Hvad nytte er de til?

Det minder mig bare om hvordan Netstationen er... - ahhhr... vildt! Jeg fik en monet, nu er jeg gud!
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
20. maj 2001 - 17:37 #28
Jeg overlever nok :)

Man kan ikke hjælpe alle .............. ;-)
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
20. maj 2001 - 17:39 #29
t_bjor :

Bare husk for din egen skyld at hvis du vil have hjælp frem over så plejer en god tone og høflighed at være rigtig godt. Blot for din egen skydl til en anden gang. :)
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
20. maj 2001 - 17:39 #30
Men jeg vil godt vide hvordan du løste det ?
Avatar billede t_bjor Nybegynder
20. maj 2001 - 20:57 #31
Hm - ja, det med god tone, skal jeg nok prøve at holde...!

Længere forklaring, men alligevel virkede det ikke rigtigt, fordi den nye bruger f.eks. ikke kunne åbne Counter-Strike, og ICQ!

Nå, men skal se Armagedddon nu, så ingen lang post nu! Sorry

Out
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
20. maj 2001 - 21:00 #32
t_bjor :

Nej Du skal jo genopfriske genveje osv. når du alver en ny bruger, ås får han jo sit helt eget skrivebord osv.

Det kan altså også være svært at forklare til en som ikke vil tage imod!
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
20. maj 2001 - 21:02 #33
fordelen ved flerebrugere systemet er jo netop at der er forskellige personlige opsætninger, hvilket du jo søgte.
Avatar billede burningice Nybegynder
20. maj 2001 - 21:12 #34
hmm... noget siger mig at han har oprettet en ny bruger som han absolut slet overhovedet på ingen måde uden diskussion ikke ville til at starte med.

Ud fra hvad jeg kan læse ud fra denne kommentar:

Kommentar fra ®azzer®
Vi må ikke bruge ICQ.

Ja opret en bruger til din bror som han skal logge ind med.

Foreslår du netop at han skal oprette en bruger... men ja, som du selv siger; Det kan altså også være svært at forklare til en som ikke vil tage imod!  :(
Avatar billede t_bjor Nybegynder
22. maj 2001 - 14:41 #35
Jeg ville ikke tage imod, fordi jeg fik hjælp fra en anden!
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
22. maj 2001 - 22:00 #36
t_bjor ;

Øhm okay men jeg har da svaret på dit spørgsmål alligevel om du vil eller ej :o)
Avatar billede t_bjor Nybegynder
23. maj 2001 - 13:49 #37
Jaja, jeg har da heller ikke sagt, at du ikke har svaret på det. Blot at jeg fik et andet, og bedre svar! :)

No offence
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
23. maj 2001 - 15:12 #38
Ja okay, men er det ikke lidt at tage pis på vores andres tid at du beder om hjælp og så giver man dig hjælp og så var det ligegyldigt?
Avatar billede t_bjor Nybegynder
24. maj 2001 - 17:58 #39
Næ - fordi:

Der var åbenbart en anden der havde set det her, og han kontaktede mig så, og kunne give mig et ordenligt svar!

Men okay - jeg er ked af hvis du føler dig \"snydt\", men jeg gjorde hvad jeg fandt rigtigt!
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
24. maj 2001 - 18:06 #40
t_bjor så har du snydt fordi ekspertens regler siger at svaret skal finde sted på eksperten.dk

Ergo så har du brudt ekspertens regler hvilket vel egentlig er ret træls?
Avatar billede t_bjor Nybegynder
25. maj 2001 - 13:06 #41
Hmm - ja, det er noget skidt, men helt ærgligt, jeg gider sq ikke skrive det hele her! :(

Hehe - jeg bruger det slet ikke det der med 2 brugere, da jeg har opgivet det, og snakket med min bror om at han skal lade mine mapper være!
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
25. maj 2001 - 15:31 #42
t_bjor :

Jeg synes bare at hvis det er den måde du bruger eksperten.dk på, at du så skal finde et andet sted at få hjælp.

Det er ikke pointene der er essensen i det her, men at man sidder og hjælper dig med et helt masse og så at du bare kommer bagefter og siger at du fik hjælp af en anden. Når jeg så gør opmærksom på at det ikke er tilladt af ekspertens regler, så siger du at du slet ikke gjorde noget ved problemet.

Jeg kom med det rigtige svar og at du så ikke kan finde ud af at udføre det er så dit problem.

Men fuck det! Du ødelægger dit eget ry på eksperten og dermed også dine muligheder for at få hjælp fremover.
Avatar billede t_bjor Nybegynder
25. maj 2001 - 18:02 #43
Hør: En skrev til mig på ICQ, og jeg synes det var en del nemmere, og da dit var lidt usammenhængende (sikkert bare mig der synes det), så lod jeg ham hjælpe!

Helt ærgligt, glem dog det her...! Gider ikke bruge mere tid og krafter på det!

Jeg er ked af du føler dig snydt, men gider sq ikke forklare mere... sorry
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
27. maj 2001 - 00:04 #44
Jeg føler mig ikke snydt! Jeg synes bare du har en latterligt attitude.