Avatar billede kajak87 Nybegynder
25. oktober 2006 - 20:33 Der er 4 kommentarer

Sløret skærm på bærbar

Har lige købt en bærbar. På store farveoverflader kan billedet virke "blokket"/sløret som i en mpg-fil. Det er en Acer med et ATI RADEON 1300 grafikkort. Har prøvet at downloade nyeste driver, men det var den ikke umiddelbart tilfreds med ved installationen.
Avatar billede niels_hansen Praktikant
25. oktober 2006 - 20:50 #1
Det er meget sjældent amn kan bruge de alm drivere til grafikkort i bærbare, og derfor skal man benytte den driver fra producentens (af den bærbare altså)
Avatar billede cmoz Praktikant
25. oktober 2006 - 20:51 #2
Kører du med skærmens "native pløsning", dvs. hvis det er en 1600x1200 skærm vil billedet se bedst ud ved denne opløsning og mudret ved lavere opløsninger.
Avatar billede cmoz Praktikant
25. oktober 2006 - 21:03 #3
Hvis du ikke kan få Catalyst til at virke med mobility kortet, så prøv omegadrivers.net:
http://www.omegadrivers.net/

De er tweaked så de kan bruges af mobility kort.

Alm. ATI Catalyst virker kun på ATI Radeon Mobility fra 9600 - 1800XT for nogle bærbare, så der skal man ikke bruge producentens egen, eller behøver det ikke, men Acer er vist ikke en af dem j.f. dette: https://support.ati.com/ics/support/KBAnswer.asp?questionID=19546
Avatar billede kajak87 Nybegynder
26. oktober 2006 - 15:19 #4
Har prøvet omegadriverne, men desværre uden held...