Avatar billede abager Nybegynder
24. oktober 2006 - 16:40 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

fungere det her design?

Jeg er igang med at lave et site til en bekendt der har et gulvafslibningsfirma. I den forbindelse vil jeg gerne have nogle friske øjne til at kigge på det design jeg er kommet på. Jeg har forsøgt at holde det simpelt og elegant, men jeg er ikke lige klar over om det er lykkedes for mig. Jeg er bekendt med at designet ikke arter sig helt i Firefox (mindre detaljer), men det arbejder jeg på. Ellers er alle kommentare velkomne. Dog skal det siges at teksten på nuværende tidspunkt kun er fyld og ikke den endelige tekst som udarbejdes senere.

På forhånd tak for jeres mening/kritik :-)
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
24. oktober 2006 - 16:43 #1
Jeg synes der mangler en del i dit design ;-)  blandt andet et link så man kan se det......... :-)
Avatar billede abager Nybegynder
24. oktober 2006 - 16:45 #2
Hehe det kan du have ret i!

Her er det så: http://www.abgulv.dk/testsite/
Avatar billede Slettet bruger
24. oktober 2006 - 16:55 #3
selve siden er da ok flot ønskede du den fylder hele siden jeg bruger 1024 x 764 og der er alt for meget hvid spildplads ellers ser det ganske prof ud så thumps op
Avatar billede abager Nybegynder
24. oktober 2006 - 17:02 #4
Nej det var såmænd min mening at lave det sådan lidt minimalistisk, så jeg symtes ikke der var nogen grund til at bruge mere plads, men det kan da godt ske at jeg skal udvide lidt. Tak for svaret!
Avatar billede Slettet bruger
24. oktober 2006 - 17:23 #5
Synes du burde gøre sådan, så siden er i midten af browservinduet, så det hele ikke ligger øverst.
Desuden gik der en del tid før jeg fik øje på menuen, så den skulle du måske fremhæve.
Avatar billede abager Nybegynder
24. oktober 2006 - 17:26 #6
Ja du kan have ret i at det bør orienteres mere mod midten og at menuen ikke er frygtelig nem at spotte. Det er hermed noteret :-)
Avatar billede Slettet bruger
24. oktober 2006 - 17:35 #7
nu er jeg ligeglad men flot du beholder point selv
Avatar billede abager Nybegynder
24. oktober 2006 - 17:43 #8
Ja det er helt korrekt og meget kritisabelt, men jeg må vist indrømme at mine interaktionsevner ikke helt rækker til eksperten.dks system. Jeg aner simpelt hen ikke hvordan man giver points til de retmæssige modtagere.
Avatar billede Slettet bruger
24. oktober 2006 - 17:58 #9
du beder dem du mener har svaret som du vil have det om at smide et svar, hvis de da ikke allerede har gjort det derefter kan du vælge i en liste hvem der skal have point
Avatar billede abager Nybegynder
25. oktober 2006 - 09:17 #10
Ahh javel, så er det derfor det kun er mig selv jeg har kunnet give points. Nå men så vil jeg gern opfordre både Gruf og FormatC om at smide et svar ind så de kan få hvad der retteligt tilkommer dem. Til andre interreserrede kan jeg lige fortælle at jeg ikke har tænkt mig at værre karrig med points, så det er bare med at komme igang med at kommentere/kritisere, så skal jeg nok tage mig sammen og belønne jer :-)
Avatar billede Slettet bruger
02. november 2006 - 12:20 #11
Flottere end http://www.abgulv.dk/
Avatar billede abager Nybegynder
02. november 2006 - 16:22 #12
hehe det er jeg da glad for at vide :-)
Avatar billede lsolesen Nybegynder
05. november 2006 - 21:41 #13
- Farvevalg godt.
- Du skal arbejde med dine afrundede hjørner de ser ikke prof ud. Måske skal du bare lave dem med javascript og css - søg på google efter nifty corners.
- Menuen er gemt for meget væk. Jeg skulle lede efter den (selvom jeg fandt den på 1.5 sekund er det for længe at lede efter en menu. Prøv måske at smide den op mellem den øverste boks og boksen nedenunder - eller måske lige over footer.
- Footer: Der er noget galt med stregerne og teksten som ikke helt passer med hinanden verticalt. (set i Moz 2.0).
- Lad være med at bruge >> foran menupunkterne. Vælg enten en lille bullet eller ingen ting.
- Valider http://jigsaw.w3.org/css-validator/validator?profile=css2&warning=2&uri=http%3A%2F%2Fwww.abgulv.dk%2Ftestsite%2F%23
- http://validator.w3.org/check?verbose=1&uri=http%3A%2F%2Fwww.abgulv.dk%2Ftestsite%2F%23
- Prøv med en anden baggrundsfarve på body end hvid
Avatar billede abager Nybegynder
06. november 2006 - 09:16 #14
Tak for de mange gode kommentare. Smid et svar så skal du få som fortjent ;-)
Avatar billede lsolesen Nybegynder
06. november 2006 - 18:18 #15
Det kan jeg ikke, for du har jo uddelt pointene :) Men det gør nu ikke noget.
Avatar billede abager Nybegynder
07. november 2006 - 09:44 #16
Jeg er nærmest pinligt berørt over min egen inkompetence... Jeg tror vist hellere jeg må oprette en ny tråd så jeg kan give points til dem der fortjener det og ikke bare til mig selv.