Avatar billede druen Nybegynder
22. oktober 2006 - 23:35 Der er 5 kommentarer

Få anchorværdi i PHP

Hej

Jeg står overfor at skulle lave en række redirect-scripts som skal redirect noget a la det her:

yyy.com#5

til

yyy.com?id=5

Problemet er at jeg bruger S_SERVER[REQUEST_URI] og den ikke giver med anchoren med....

Tak for hjælpen på forhånd
Avatar billede jokkejensen Novice
22. oktober 2006 - 23:37 #1
du skal benytte noget clientscript til at fange den med, og gemme den så dit serverscript kan læse den..

ex

skjultinput.value = window.location;

Og så henter du den bare som du ellers henter fra tekstfelter i php...
Avatar billede druen Nybegynder
23. oktober 2006 - 00:27 #2
ok

forstår ikke det sidste, hvordan får jeg det til at blive en php variabel?
Avatar billede coderdk Praktikant
23. oktober 2006 - 01:06 #3
#anchor er ligesom javascript, udelukkende clientside - Du bør nok finde på noget andet at bruge :)
Avatar billede coderdk Praktikant
23. oktober 2006 - 01:16 #4
Som jokke skriver kan du gøre noget i den stil. Hvis du f.eks. ved at http://example.dk/test.php?hej=1#anker skal redirectes, kan du sætte noget javascript ind på siden:

<script type="text/javascript">
  window.onload = function () {
      window.location.href = 'redirector.php?url=' . escape( window.location.href );
  }
</script>

Og så lade redirector.php lave arbejdet, evt. med parse_url() http://dk.php.net/parse_url
Avatar billede jokkejensen Novice
23. oktober 2006 - 09:21 #5
nej, det jeg mener at at hver gang der klikkes på et link..

Så lig url adressen fra window.location i en skjult textbox..

<input type="hidden" name="totalUrlMedAnchors" />

Hvordan I henter den med php aner jeg dog ikke lige, men nok noget ala : $totalUrlMedAnchors - Så kan man utroligt let hente alle querystrings mm med regex, især hvis alle ens filer hedder .php eller lignende