Avatar billede pede123 Nybegynder
22. oktober 2006 - 22:30 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Skjule Skatte

Hej ! .
Jeg ville bare lige have jeres mening om en ny dansk side hvor man kan tjene penge på internettet.
Det drejer sig om http://www.skjulteskatte.dk/8219 .
Jeg synes det virker OK ?
Avatar billede vejmand Juniormester
22. oktober 2006 - 22:46 #1
Hmmm, jeg har nu altid lært, at det eneste der kommer af sig selv, er lommeuld!
Avatar billede pede123 Nybegynder
22. oktober 2006 - 22:50 #2
Haha, tja det er måske rigtigt nok.
Men jeg har ikke givet noget for det, så jeg vil lige give det en chance.
Avatar billede jokkejensen Novice
22. oktober 2006 - 23:00 #3
lad mig gætte... 8219 er dit "kundenummer" derinde, og i det brugere trykker får du credit for det..

Drop det shit herinde, det er af min bedste overbevisning ulovligt, både på exp.dk og juridisk !

eller tager jeg fejl ?

/JJ
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. oktober 2006 - 23:14 #4
Helt ærligt!!!

http://www.skjulte-skatte.dk/video/Praesentation/ISS-Flash.html

Det er det unikke link, der giver dig bonus.

Jeg brugte IKKE dit unikke link, så mig tjener du intet på.
http://www.skjulte-skatte.dk er det du skal linke til her på eksperten.

Det andet duer ikke og er at pisse på brugerne herinde.
Avatar billede jokkejensen Novice
22. oktober 2006 - 23:23 #5
hehe John_s den havde jeg ikke lige set, tåbeligt at forsøge sig med sådan noget i et IT forum :)...
Avatar billede apo Praktikant
23. oktober 2006 - 01:04 #6
For yderligere info om hvad skjulte-skatte er for et foretagende, kan man evt. søge efter domænet skjulte-skatte.dk på DK-Hostmaster, og se hvem der står som registrant af domænet.

Laver man derefter en Google-søgning på registrant-navnet, vil man kunne læse nogle interessante kommentarer om manden bag skjulte-skatte.dk m.fl.
Avatar billede apo Praktikant
23. oktober 2006 - 01:14 #7
[... det er af min bedste overbevisning ulovligt, både på exp.dk og juridisk ...]

jokkejensen > Ja, hvis det, skjulte-skatte.dk laver er ulovligt i juridisk forstand (så dybt har jeg dog ikke gravet i det) er pede123 teknisk set involveret i et ulovligt foretagende i og med, han hjælper bagmanden med 'sprede budskabet', og skaffe nye 'kunder' i butikken.

Ulovligt eller ej, synes jeg at co-admins skulle lukke spørgsmålet her sammen med pede123's E-konto, så han ikke spreder mere af den slags spam her.
Avatar billede apo Praktikant
23. oktober 2006 - 02:38 #9
Der er vel egentligt en del stand-up over den måde Henrik Bruhn åbenbart får andre til at poste reference-links i forskellige fora på nettet. Det er da god humor ;o)

Komisk og underholdende er det i hvert fald når folk gang på gang udstiller deres eget selvbedrag i den tro, at de kan tjene penge ved at nogen klikker på deres reference-link. I stedet er de blot håndlangere som hjælper bagmanden med at tjene pengene.

Spil noget klovne-musik...
Avatar billede jokkejensen Novice
23. oktober 2006 - 09:25 #10
apo - jeg mener det er jurisdisk ulovligt det pede123 laver - det er ikke ulovligt at snyde de mindre kloge som skjulte skatte gør, de tjener ikke på uvidenhed som pede123 gør, men på dumhed.

/J
Avatar billede niels_hansen Praktikant
23. oktober 2006 - 11:34 #11
ikke nok med det, den side høster mange emails, har nu fået mailen fra adskillige, og den er sendt til adskillige hundrede er mit gæt (udfra de mail adresser jeg kan se)
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. oktober 2006 - 18:58 #12
SE lige her:

Hej John!

I morgen starter vi med at teste systemet af, og dermed
udsender vi det første medlemstilbud. Det skriver jeg mere
om i morgen, men lige nu vil jeg gerne benytte denne mail
til at oplyse om et par vigtige detaljer:

1. Jeg har drøftet dette projekt med revisor og SKAT, og
vi udbetaler nu samtlige beløb som b-indkomst. Dette betyder
at vi i løbet af næste uge tilføjer et par oplysninger til
"Ret stamdata" og du får stadig det fulde beløb udbetalt,
men du behøver nu ikke længere selv opgive det på din
selvangivelse, det vil automatisk fremgå! Lad venligst være
med at stille spørgsmål til supporten om dette, der kommer
en uddybende forklaring senere, dette er blot en orientering!

2. Jeg har også talt længe med forbugerrådet omkring
lovligheden af dette. Dette er fuldstændig
lovligt, du skal ALDRIG betale en krone i medlemskab. Jeg
har nu også fået en bekræftelse fra forbugerrådets jurist
at dette er fuldt ud lovligt, det vidste jeg godt i
forvejen, men jeg følte en forpligtelse til at få det
bekræftet, fordi der verserer en masse rygter på Internettet
omkring denne side.

3. Vi har også diskuteret emnet SPAM med forbrugerrådet.
Der er nemlig mange der bare sender invitationen til alt
og alle de har i deres kontaktliste. Dette er ikke ulovligt
fordi du er en privatperson og ikke et firma. MEN DERFOR
ER DET STADIG EN MEGET DÅRLIG IDÉ, og jeg vil derfor på
det kraftigste endnu engang bede alle om kun at sende
invitationer, til dem de rent faktisk kender, eller har
tilladelse til at sende til (nyhedsbreve mm.). Det andet
giver kun en dårligt rygte for alle parter, så vær venligst
påpasselig med det.

4. Sidst men ikke mindst vil jeg gerne klarificere emnet
indtjening! Det er desværre også sådan at på grund af
diverse "smarte" systemer, HYIP, Autosurf osv. så er der
mange der er begyndt at tro at penge bare kan fremtrylles
på magisk vis, blot at der er en der klikker på et eller
andet. DETTE ER IKKE TILFÆLDET! Dette system og dermed også
dig, tjener KUN penge i det øjeblik at der bliver solgt,
eller bestilt noget igennem mailinglisten. Til gengæld
får du så også provision hver eneste gang der bliver handlet.
Da jeg skabte dette system, var det for at hjælpe både
forbuger og producent. Der er masser af penge at tjene som
medlem her, men jeg vil bare ikke have at du tror at de
kommer et eller andet magisk sted fra!

I morgen kommer som sagt det første medlemstilbud, og du vil
omkring aftenstid kunne se de første provisioner som du har
tjent. Dette kan blive helt utrolig godt og lukrativt for
os alle, og jeg vil gøre alt der stor i min magt for at
hjælpe dig til en god indkomst.

Undlad venligst at stille spørgsmål om noget af dette
igennem supporten, jeg skal nok uddybe det hele meget mere.
Jeg ville blot lige gøre disse ting klart inden den første
udsending i morgen.

God fornøjelse!

Med venlig hilsen

Henrik

Skjulte Skatte V/Henrik Bruhn
Linaa Bygade 13
Silkeborg
Denmark
Avatar billede apo Praktikant
23. oktober 2006 - 20:04 #13
Ovenstående mail lyder som en invitation til et pyramidespil, jeg engang fik fornøjelsen af at se. Her havde de også samarbejdet med revisorer, told og skat m.fl. Alt var lovligt og der var ingen luskede metoder - slet ikke. Det hele var som det skulle være, og det var alt andet end ulovligt... stod der.

Sjovt nok har jeg ikke hørt om foretagenet siden. Så enten må de score kassen siden de vælger at holde kortene tæt til kroppen, og ikke længere fortæller vidt og bredt om "den revolutionerende lette måde at tjene enorme summer af penge" på.

Måske var der alligevel ikke nok penge til alle i pyramiden da alt kom til alt. Eller også stak bagmændende af med pengene til sidst.

Mailen, som john_stigers har postet, fortæller intet om hvorfor pede123 har fået indtryk af, at han skal poste et reference-link her på E, for: "Dette system og dermed også dig, tjener KUN penge i det øjeblik at der bliver solgt, eller bestilt noget igennem mailinglisten."

Aha. Gennem mailinglisten...

Altså spilder pede123 sin tid ved at poste et reference-link når han tilsyneladende (ifølge skjulte-skatte.dk) _kun_ kan tjene penge via mailinglisten.
Avatar billede apo Praktikant
23. oktober 2006 - 20:06 #14
Jeg siger stadig: spil noget klovne-musik...
Avatar billede Slettet bruger
23. oktober 2006 - 20:10 #15
Ej se det er jo til at brække sig over John..

Det er jo tydeligt at alt det her IKKE er til at stole på.
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. oktober 2006 - 23:12 #16
Nemlig ;)
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. oktober 2006 - 20:59 #17
Dette spørgsmål er lige blevet ulovligt, og man kan håbe at pede123 er slettet fra deres system. Læs dette:

Hej John!

Først og fremmest vil jeg gerne starte med at sige tusind tak for den massive opbakning som alle medlemmer har vist mig og dette system. Vi har nu over 23.000 medlemmer og det hele er sket i løbet af en enkelt uge.

De 2 medlemstilbud vi har sendt ud er gået rigtig godt, og du vil kunne se de første provisioner i morgen eftermiddag under "Pulje". Du kan se medlemstilbudene og de provisioner de giver under "Medlemstilbud" på medlemssiden.

Desværre er systemet også blevet misbrugt af enkelte, og dette tvinger mig til at skærpe reglerne. Fra nu af er det IKKE tilladt at bruge sit unikke ID i nogen forum eller blog indlæg. Sker dette alligevel fra nu af vil det medføre en sletning fra systemet. Jeg ved godt at det ikke er ulovligt at skrive reklame indlæg på folks forum eller blogs, men det er simpelthen ikke derfor de er skabt, og det skaber kun dårlig stemning om systemet. Hvis du allerede har skrevet et indlæg på et forum eller en blog, så hver venlig at slette dit unikke ID fra indlægget.

Jeg har til gengæld intet imod at man bruger AdWords, QXL, PPC , Payd to read, osv. Det er betalte reklamer, og det er helt ok. Jeg gør dog kraftigt opmærksom på at dette jo koster penge at annoncere på den måde, og det er ikke med det formål at systemet er bygget, men om du vælger at gøre det er din egen sag.

Lad mig endnu engang benytte lejligheden til at påpege at du risikerer store problemer hvis du ublu bare sender masse e-mails ud til alle i dit kontaktnet. Folk bliver sure over den slags, så skriv en personlig invitation til dem du kender, det er sådan systemet er bygget op.

Af nye projekter kan jeg fortælle at vi arbejder på en top ti liste over de største medlemstal, og de største personlige sponsoreringer (der vil kun blive vist ID nummer, så det er helt anonymt). Ydermere kommer der i morgen et alternativt unikt link, så man kan undgå at folk bare går ind på hovedsiden og tegner sig op.

Sidst men ikke mindst arbejder jeg på en alternativ e-mail invitation som man kan sende til alle dem der har kritiseret dette system. Heri svarer jeg på kritikken, og det burde kunne få en del flere til at sige ja. Der kommer også en tekstversion af præsentationen senest på fredag.

Kære venner: Der er masser af gode daglige provisioner i vente de næste mange år, systemet er nu gennemtestet og det virker! Endnu en gang tak for den kæmpe tillid du har vist mig ved at deltage i dette system, jeg vil arbejde hårdt på ikke at skuffe dig.

Med venlig hilsen

Henrik
Avatar billede pede123 Nybegynder
26. oktober 2006 - 15:33 #18
Synes bare lige i skulle vide at jeg faktisk har slettet min bruger for en uge siden.
Men ellers tak for rådene.
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. oktober 2006 - 19:10 #19
ok, spørgsmålet er bare oprettet for 4 dage siden...?

;)
Avatar billede pede123 Nybegynder
29. oktober 2006 - 18:06 #20
NÅ MEN SÅ FIRE DAGE ? .
hehe, hvad er forskellen ? .
Avatar billede pede123 Nybegynder
29. oktober 2006 - 18:07 #21
Point anyone ?
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. oktober 2006 - 19:03 #22
Nej tak
Avatar billede vejmand Juniormester
22. januar 2007 - 06:53 #23
Kan spørgsmålet lukkes?