Avatar billede thormam Nybegynder
22. oktober 2006 - 20:38 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

partipation tabt på system HD

Har en ven her der har brugt sin system harddisk til at hjælpe en anden med at gemme data under en formatering. Da han kom hjem og satte den i igen vil den nu ikke starte op. Istedet bliver skærmen bare sort med en blinkende DOS markør.
Sætter han win CD i og starter op på den siger win install at der en harddisk uden partipation på og den HD er hans systemhardisk..

Jeg kender kun løsnigen med tildeling af partipationer fra Windows men det kan han ikke komme ind i.

Kan han oprette eller redde sin HD/partipation fra DOS eller fra winXP CDen?
Avatar billede off-line Nybegynder
22. oktober 2006 - 21:00 #1
Der kommer nok nogen på, som ved mere end jeg, men du kan jo prøve denne her.
Når du booter op på WinCDén gå ind under "R" og skriv fixntldr. ntldr er
partitionstabellen.
Avatar billede Slettet bruger
22. oktober 2006 - 21:01 #2
Jeg ved ikke om jeg kan løse dit problem, men din evne til at afslutte tidligere tråde giver mig heller ikke lyst til at forsøge
Avatar billede off-line Nybegynder
22. oktober 2006 - 21:16 #3
Ja det er sgu også for dårligt thormam, men du kan nå det endnu. Luk nu de
tråde, og lad helgec hjælpe dig. Han ved meget om den slags.
Avatar billede thormam Nybegynder
22. oktober 2006 - 21:44 #4
Ville meget gerne lukke mine døde tråde men ved ikke hvordan desværre uden der forkommer et svar jeg kan acceptere. Har ledt og spurgt uden svar men i må meget gerne hjælpe mig på det område. I kan selv se de tråde jeg ikke har lukket er tråde uden svar jeg kan acceptere
Avatar billede Slettet bruger
22. oktober 2006 - 21:54 #5
Jeg er helt på det rene med at du har forsøgt (forgæves) at få et svar fra enkelte brugere, hvis de ikke reagerer, så læg selv et svar og accepter. Det er simpelthen ved at tage overhånd med alle de uafsluttede tråde
Avatar billede off-line Nybegynder
22. oktober 2006 - 22:10 #6
Hvis du ikke ved hvad du skal skrive som svar, kan du gøre følgende:
Når nogen har lagt kommentare skriver du f.eks. "Tak for kommentarene, lukker nu"
Eleer, hvis der ikke er kommentare: "Lukker"
Avatar billede off-line Nybegynder
22. oktober 2006 - 22:11 #7
Ps. Husk at acceptere dine egne svar, så du får lukket rigtigt.
Avatar billede thormam Nybegynder
22. oktober 2006 - 22:26 #8
Derfor jeg ikke fandt det så :)

Skal rette det med det samme
Avatar billede Slettet bruger
23. oktober 2006 - 09:29 #9
Der er forskellige muligheder, sandsynligvis har disken mistet filtabellen, prøv at boote på XP-skiven -> vælg REPARER FRA GENOPRETTELSESKONSOL og skriv så en ny MBR
Avatar billede thormam Nybegynder
26. oktober 2006 - 21:31 #10
Han er igang med at prøve dit forslag - afventer resultat
Avatar billede morhan Novice
26. oktober 2006 - 21:33 #11
hvis partitionstabellen er blevet overskrevet, så hjælper fixmbr ikke ret meget
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2006 - 21:36 #12
Jo det kan meget vel hjælpe - du ved jo nok at partitionsoplysningerne ligger i MBR
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2006 - 21:37 #13
RETTELSE!! gælder kun hvis partitionstabellen er mistet IKKE overskrevet
Avatar billede morhan Novice
27. oktober 2006 - 21:50 #14
en mistet tabel er vel det samme som en overskrevet tabel?
Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2006 - 23:24 #15
Nej det er det absolut ikke, tabellen kan du miste ved en utilsigtet handling. Jeg har aldrig hørt at der er nogen der har ompartitioneret deres hardddisk utilsigtet
Avatar billede plx Nybegynder
28. oktober 2006 - 00:49 #16
hvordan "mister" du så en partitionstabel, hvis ikke det er fordi området på disken bliver ændret?

men uanset hvordan tabellen måtte blive ændret/tabt, så ændrer fixmbr kun på bootstrap koden i mbr
Avatar billede thormam Nybegynder
31. oktober 2006 - 19:39 #17
helqec lav et svar og modtag store tak fra min ven! :)

din kommentar 22/10-2006 21:54:57 virkede efter hensigten
Avatar billede Slettet bruger
23. februar 2007 - 19:13 #18
:o)