Avatar billede kapperman Nybegynder
22. oktober 2006 - 13:46 Der er 10 kommentarer

hvilket program er godt til C ?

Hvilket udviklingsværktøj (som er gratis) er godt til at programmerer i C?:)

, da jeg har problemer med min compiler i Microsoft Visual Studio.
Avatar billede arne_v Ekspert
22. oktober 2006 - 15:41 #1
mingw compiler

enten command line eller med dev-cpp eller code::blocks IDE ovenpå

var ihverfald en oplagt mulighed
Avatar billede kapperman Nybegynder
24. oktober 2006 - 10:48 #2
det skal du have mange tak for:)

noget andet, er der forskel på compilerne og er det muligt at implementerer Microsoft Visual Studio's compiler ind i den anden ( jeg brugte dev-cpp)?

Jeg lagde mærke til at mit program i .c opføre' sig en lille smule anerledes med det andet program. Så tænker jeg det er compileren der er anerledes.
Avatar billede arne_v Ekspert
24. oktober 2006 - 13:48 #3
der er forskelle i forhold til den ekstra libraries der kommer med og forskellige
extension stil sproget

jeg tvivler på at de er skyld i den forskel du ser

man kunne måske godt integerere cl i dev-cpp men det er ikke nogen lille opgave
Avatar billede kapperman Nybegynder
24. oktober 2006 - 14:45 #4
Okay det måske det så.

Jeg har f.eks. en if i en funktion, som køre' printf en række gange i Microsoft Visual Studio.

I Dev-C++ køre' den uendeligt løkken - det kan godt forvirre.
Avatar billede arne_v Ekspert
24. oktober 2006 - 15:23 #5
jeg har meget svaert ved at tro at MS VC++ og dev-cpp/mingw skulle
opfoere sig forskelligt for et korrekt C program med loekke, if og printf

kan du poste koden ?
Avatar billede lars314 Nybegynder
24. oktober 2006 - 22:26 #6
Turbo C++ kunne være en mulighed
http://www.turboexplorer.com/
Avatar billede kapperman Nybegynder
25. oktober 2006 - 08:50 #7
arne_v Jeg vil gerne vise dig dét. Jeg er dog ikke så meget for at sende det herud, da det er en del af et projekt vi er igang med:)

Er det muligt at sende over mail?! Fordi jeg undre' mig også selv og jeg er bestemt ikke den eneste heh.
Avatar billede arne_v Ekspert
25. oktober 2006 - 13:10 #8
arne_v@mail.danbbs.dk

men jeg får først kigget på det meget sent
Avatar billede kapperman Nybegynder
26. oktober 2006 - 00:16 #9
Jeg har skrevet til din mail og vedlagt fil.
Avatar billede arne_v Ekspert
09. december 2006 - 23:52 #10
og fejlen var så en helt amindelig uinitialiseret variabel som altså havde
forskellig værdi i de to forskellige compilere