Avatar billede adema Nybegynder
19. oktober 2006 - 21:54 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Shuttle hænger i opstart

Ja topic siger sig selv

Jeg er den glade ejer (indtil dette blev en permanent plage) af dette system:

Shuttle SN25P
AMD64 FX-60 (2.61GHz)
Gigabyte GeForce 7900GT
2x512Mb Corsair XMS @ standard timings fra BIOS vendor (har prøvet 2-3-3-6 som skulle være det optimale til netop disse ram, og det kørte også fint nok, men har ik mærket noget synderligt performance boost, så har sat dem tilbage til Auto igen)
Raptor 36.7Gb 10k rpm som system disk
+ 2 usb harddiske, hvor den ene slet og ret aldrig er sat til.

Men som sagt, mit system hænger i opstarten ved indlæsningen af windows. Og til at starte med kørte systemet flawless, det tog dårligt 15 sekunder før jeg kunne begynde at bevæge mig ud i php kodning eller hvad det nu end skulle være...

Har lidt en formodning om at de eksterne diske samt mit ret strømglade GFX tapper strømforsyningen så den ik giver mig fuld thrust på de resterende komponenter ved opstart (skal dog lige siges, at når jeg efter ca 2-5 reboots endelig kommer i windows er der ingenting overhovedet)

Men hvorfor i alverden skal jeg pludselig have sådan et dilemma, at gå fra at have en ret "nice" pc, hvis jeg skal sige det selv. til noget jeg kunne have fået rent performancemæssigt fra en gammel compaq presario @ 466MHz og 64mb ram samt delt vga??

Hvis du/I har en anelse, så vær endelig sød og poste et fix.

Jeg har _IKKE_ testet med memtest86 eller noget andet såsom Prime osv, da jeg som sagt ikke har nogen performance problemer så snart jeg er i Windows, ingen BSoD's eller noget andet.

Jeg bukker og skraber herfra. Og hav en fantastisk weekend

//Patrick.
Avatar billede adema Nybegynder
21. oktober 2006 - 00:17 #1
er der virkelig ingen som har en anelse?
Avatar billede adema Nybegynder
25. oktober 2006 - 07:38 #2
lukker tråden da der tydeligvis ikke er meget hjælp herinde.