Avatar billede katax Nybegynder
18. oktober 2006 - 23:02 Der er 3 kommentarer

Windows xp mappe baggrunde

Mapperne i windows xp har en hvid baggrund. jeg tænkte hvordan ændrer man dem... fordi jeg ville godt lave den om uden en masse små lorte programmer...!
Avatar billede venturer Nybegynder
18. oktober 2006 - 23:34 #1
Det kan godt gøres. Men du vil sikkert synes det er lettere at skaffe et lille program til det :)
Du skal gøre følgende:

1) I den mappe du vil have en baggrund skal du oprette en fil der hedder "Desktop.ini". Hvis der er en i forvejen er den sikkert en skjult systemfil (under mappeindstillinger kan du vælge at få dem vist). Du kan godt bruge den eksisterende hvis det er tilfældet.

2) Tilføj følgende to linier i Desktop.ini
[{BE098140-A513-11D0-A3A4-00C04FD706EC}]
iconarea_image=D:\Filer\Baggrundsbilleder\MinBaggrund.jpg  (stien ændrer du selvfølgelig så den passer med hvor dit baggrundsbillede ligger.

3) Mappen hvor du har lagt Desktop.ini i skal gøres til en systemmappe.
I kommandoprompten skriver du: attrib +s c:\MineMappe

Hvis det er gjort rigtigt bør den vise baggrunden næste gang du åbner mappen. Jeg har selv lige testet det på min egen maskine.
Avatar billede katax Nybegynder
19. oktober 2006 - 00:29 #2
kan jeg gøre det direkte på mit d:
Avatar billede venturer Nybegynder
19. oktober 2006 - 08:39 #3
Det mener jeg ikke er muligt da man ikke kan markere drevet som en systemmappe.