Avatar billede zmed Nybegynder
17. oktober 2006 - 20:56 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

Dims med lys i?

Hej..

Jeg har på et tidspunkt set en dims der kan lyse som disse: http://static.flickr.com/28/62776743_8501d6a8f3_m.jpg , altså der kommer bare en enkelt stråle ud af den. Hvad hedder sådan en ting og hvor kan den købes? -nogle der kan hjælpe med det?

Mvh Mads
Avatar billede niels_hansen Praktikant
17. oktober 2006 - 21:10 #1
Det ligner et laser lysshow
Avatar billede mortensen Nybegynder
17. oktober 2006 - 21:19 #2
Ka ikke hjælpe meget, men det er helt klart et laser-lys-show. Prøv at søge på google.
Har tidligere købt et i elektronikforretning i Slagelse (Næstved ?), som nu er lukket.
Vil tro at www.brinck.dk eller www.Aarhus-Radio-Lager.dk kan hjælpe. Hvis jeg finder ud af nogle forhandlere vender jeg tilbage.
Maskinen består af et laserlys samt en masse små motorer påmonteret spejle, der er styret eneten via mikrofon (lydstyring) eller computerstyret (forprogrammeret).
Men held og lykke med dit projekt.
PS: Er det til professionelt brug skal du nok henvende dig andre steder (Diskotekstilbehør), der sælger dem til helt andre priser - dvs dyrere
Avatar billede zmed Nybegynder
17. oktober 2006 - 21:25 #3
I know.. Men snakker mere omkring en laser pen af en art der kan lyse som det?

Mads
Avatar billede niels_hansen Praktikant
17. oktober 2006 - 21:32 #4
zandyx det lyder som det ahr været elektronok shoppen ?

en laser pen kan ikke det på det billede, effekten er alt for lav, og så komemr spejlstyringen oveni (det er det der er den dyre del)
Avatar billede mortensen Nybegynder
17. oktober 2006 - 21:41 #5
Ja så springer jeg fra. Hvis du ønsker en pen, tror jeg du får svært ved at finde noget der kan sprede lyset i det omfang som du viser på billedet. Det kræver motorer og spejle, og det er nok svært på nuværende tidspunkt at få ned i en pen. Bare det at holde den i ro er jo svært. Eller også har jeg misforstået dit spørgsmål. Men følger dit spørgsmål.
Kan du ikke fortælle hvad du skal benytte den til? For sjov eller til professionelt brug?
Avatar billede mortensen Nybegynder
17. oktober 2006 - 21:48 #6
-->niels hansen
Du var hurtig til at skrive.
Kan ikke huske hvad butikken hedder, (Med det lydder rigtigt med butiksnavn) men de havde mange lasershow-"maskiner". Beklager jeg ikke fik understereget i den første kommentar at det IKKE handlede om en PEN.
Avatar billede zmed Nybegynder
17. oktober 2006 - 21:51 #7
Tror i misforstår mig.. Det skal ikke spredes.. Penen skal bare kunne lave en af de stråler som den store laser laver??
Avatar billede niels_hansen Praktikant
17. oktober 2006 - 21:59 #8
det kan du godt få, men strålen bliver rød, de grønne lasere kræver rør, og er bestemt ikke legetøj (man skal ikke meget op i effekt før du kan brænde med en laser, ca 1-5 watt er mere end nok til at brænde papir, pap og træ)
Avatar billede mortensen Nybegynder
17. oktober 2006 - 22:00 #9
er farven vigtig? Ved at de i Harald Nyborg, Bilshoppen, og mange andre bl.a. isenkræmmere sælger dem for kr 20.- 100.- med diverse hoveder (dog med rødt lys)
så du kan vise hjerter, stjerner og meget andet.
Avatar billede zmed Nybegynder
17. oktober 2006 - 22:10 #10
Avatar billede niels_hansen Praktikant
17. oktober 2006 - 22:16 #11
det er første gang jeg ser grønne lasere i den størrelse, men den er baseret på en diode, rigtige lysshows er baseret på rør, og kræver vand køling
Avatar billede niels_hansen Praktikant
17. oktober 2006 - 22:20 #12
den rækker 10 km den lille laserpen, det er ret ok må man sige hehe
Avatar billede zmed Nybegynder
17. oktober 2006 - 22:22 #13
Ja.. de er super cool.. Han har en der rækker 30miles også :S.. på 125mW.. den kan lave huller i ting, tænde lys og sprænge ballonger.. Rimelig svedigt :p..

Men ellers tak for hjælpen folk :)..

Vil i dele pointsene?
Avatar billede mortensen Nybegynder
18. oktober 2006 - 11:52 #14
Du hjalp jo dig selv, men takker. Og tillykke med din nye lækre dims. Skriv gerne når du har modtaget den, og fortæl om den lever op til dine forventninger.
Avatar billede niels_hansen Praktikant
18. oktober 2006 - 12:01 #15
svar ;)
Avatar billede zmed Nybegynder
22. oktober 2006 - 19:32 #16
Det gør jeg :p.. Den skulle komme her engang i ugen..

Hygge..