Avatar billede gano707 Nybegynder
15. oktober 2006 - 15:27 Der er 30 kommentarer og
1 løsning

Streaming af video - AVI-fil

Go'eftermiddag!

Jeg har et avi-videoklip på 215 mb i str. 704x384 px. widescreen. Propertionerne skulle gerne bevares, men selvfølgelig skrues ned i 300x200 px el.lign. Derefter skal det kunne streames fra eget webhotel, i en player direkte i browseren - lidt youtube-agtigt.

Nogle forslag? Software/Services m.v.

/Preben
Avatar billede jokkejensen Novice
15. oktober 2006 - 16:12 #1
windows media encoder, kan let klare opgaven, og gemme i progressive download..

Jeg ved bare ikke hvilke overvejelser du har gjort dig med operativ uafhængighed da den gemmer i wmv..

Ellers kig lidt på flv og flash.

/JJ
Avatar billede gano707 Nybegynder
15. oktober 2006 - 16:18 #2
Hvad er FLV? Er noget af nævnte freeware?

Jeg glemte at nævne, at jeg skal have beskåret klippet nogle sekunder i begge ender..
Avatar billede jokkejensen Novice
15. oktober 2006 - 16:39 #3
hvis de bare skal beskæres i begge ender kan du bruge windows movie maker, den er let lige kort at klippe noget ud..

flash er ikke freeware, det koster en del for den proffesionelle, hvis ikke du kan få en student licens eller andet..

Windows media encoder er gratis, og kan frit downloades fra MS hjemmeside, eller soft32.com ..

/JJ
Avatar billede gano707 Nybegynder
15. oktober 2006 - 16:42 #4
Er i fuld gang med MediaEncoder, men den ødelægger mit widescreen format..
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
15. oktober 2006 - 16:47 #5
Tror du kan bruge dette.

Dr.Divx gratis udgave.http://www.free-codecs.com/download/Dr_DivX.htm

http://www.divx.com/divx/windows/download/index.phpHer er det vigtigste: DivX Community Codec 6.2.5
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
15. oktober 2006 - 16:48 #6
Du får lige det sidste link uden her.
http://www.divx.com/divx/windows/download/index.php
Avatar billede gano707 Nybegynder
15. oktober 2006 - 17:23 #8
hmm, det er max 5 min. output, og mit klip er 7½ :-(
Avatar billede niels_hansen Praktikant
15. oktober 2006 - 18:46 #9
hent virtualdub, det er gratis og kan resize din avi film uden problemer.
http://www.virtualdub.org/
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
15. oktober 2006 - 19:02 #10
Hej Niels, kender du overhovedet Dr.DivX?
Har brugt det program gennem flere år, til det jeg bruger det til er det flere gange bedre end Virtualdub, som fordrer en lang instruktionsmanual.:-))
Avatar billede niels_hansen Praktikant
15. oktober 2006 - 19:23 #11
virtualdub er da nemt at bruge ? open file, åben filen, og så tilføje filteret (om i dette tilfælde vil være resize) og så rendere det (i det format man vil have det skal være i)
Avatar billede gano707 Nybegynder
15. oktober 2006 - 22:17 #12
Hvordan forlænger jeg til mere end 5 minutter?
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
15. oktober 2006 - 22:34 #13
Hvis du bruger det program jeg har foreslået, kan du selv bestemme størrelsen på den avi fil du vil convertere, der bliver ikke ændret i tidslinien.
Avatar billede gano707 Nybegynder
16. oktober 2006 - 15:04 #14
Jeg bruger Dr. DivX - Min ukonverterede .avi er 7½ minut, men når jeg konverterer skærer den ved 5 minutter.. Hvor ændres det?
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
16. oktober 2006 - 17:49 #15
Det kan være jeg misforstår dig, kapper den 1 1/2 minut af din oprindelige fil, når den er converteret?
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
16. oktober 2006 - 17:52 #16
Prøvede igår at convertere en fil fra 18,2 MB til 9,5 MB filmens længde var ikke ændret.
Avatar billede gano707 Nybegynder
16. oktober 2006 - 19:56 #17
Jep, den kapper det sidste af :-(

Filen er på 215 mb
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
16. oktober 2006 - 20:04 #18
Mystisk, har du nogen mulighed for at uploade den til mig, jeg har også en købeudgave af Dr.DivX.
Så kan jeg prøve at køre den igennem der.
Du kan sende den til: johnwestcoast@gmail.com
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
16. oktober 2006 - 20:06 #19
Avatar billede gano707 Nybegynder
16. oktober 2006 - 20:12 #20
I'll try - den er på vej, men der går nok liiige lidt tid..
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
16. oktober 2006 - 20:23 #21
Hvad ønsker du at den komprimeres/converteres ned i MB til i størrelse?
Avatar billede gano707 Nybegynder
16. oktober 2006 - 21:08 #22
Øv, computeren lavede en tvunget reboot, forsøger lige igen :-)

Jamen, på en-eller-anden måde skal jo puttes i en form for webplayer, og streames direkte fra eget webhotel. Den skal vel komprimeres ned til omkring 20 el.lign. før det kan fungere?

Jeg forestiller mig et widescreen-format med en bredde på ca. 300 px og lyd i mono/fm-kvalitet.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
16. oktober 2006 - 21:14 #23
Oki, jeg kan bare ikke forestille mig kvaliteten bliver særlig god, med så kraftig komprimering.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
16. oktober 2006 - 21:16 #24
Det er ikke sikkert du får den igen før imorgen engang, så du må sende en leveringsadresse til min mailkonto. Hvis ikke den er med når du uploader.
Avatar billede gano707 Nybegynder
16. oktober 2006 - 21:27 #25
Hvor stor kan den tillade sig at være, før man kan streame den flydende med 512 mbit, rent mb-mæssigt?

- mailer lige min emailadresse..
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
16. oktober 2006 - 21:43 #26
Det er jeg desværre ikke inde i, har fået din mailadresse.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
16. oktober 2006 - 23:11 #27
Hvis ikke du får det til at virke med uploadserveren, er der en anden her.
http://www.verzend.be/?page=index
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
17. oktober 2006 - 00:25 #28
Den er sendt tilbavs.:-)
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
17. oktober 2006 - 08:59 #29
Godt nok du fik det til at virke! :-))
Avatar billede gano707 Nybegynder
17. oktober 2006 - 17:28 #30
Tak for hjælpen..
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
17. oktober 2006 - 17:57 #31
Takker for point, hvis der er mere jeg kan hjælpe med fortsætter du bare i denne tråd. :-)